Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brava startar ej.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brava startar ej.

    Bilen är en Fiat Brava 1.6 -98 som jag fick efter kamremsras.Jag har nu fixat toppen ( 8st avgasventiler,2 insug,4 styrningar, säten och planing.) Triggerhjulet/remskivan var skadad, en "kugg" var borta, så jag svetsade upp en ny. Jag har gnista men den får för mycket bensin så att den surar ner sig direkt.
    När jag ska starta verkar att OK, bränslepumpen kör upp tryck och tystnar, code och motorstyrningslampan slocknar.Sedan är den på väg att starta för att sedan bli heldöd,och stiften är plaskblöta.Om jag låter stiften torka så är den på väg att starta men sedan samma resultat. Först trodde jag att det var gammal bensin då den stått still i 3-4 år och luktade illa, men har fyllt på ny och stiften borde inte bli så blöta.
    Jag har mätt upp kylvätskegivaren och den verkar vara OK,men insugstempgivaren ligger på 7000 ohm och enligt Haynes ska det ligga på 3400 till 4200 ohm vid +10. Ska beställa en ny, eller har någon några ideer om vad som kan vara fel? Eller ska jag vänta tills det blir -30 och se om den startar då?http://sfk.ibk.se/forum/images/smilies/biggrin.gif

  • #2
    Insugstempgivaren har utgått hos Fiat. Vet ni om köldmedietemperatur sensor är samma sak, och om ohm/temperatur bestäms av vilken färg dom har?

    Comment

    Working...
    X