Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drivaxelgummi problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drivaxelgummi problem

    Hej!
    Jag har en fiat marea -98 med 1,6 litersmotorn. Märkte häromdagen att dett droppat olja under bilen, efter en snabb koll märkte jag att dett inre drivaxelgummit lossnat på förarsidan, drog då dit ett buntband och skulle kolla att det satt på plats genom att vrida på axeln...... Men det gjorde det inte. Då märkte jag att tydligen så ska gummit lagras på drivaxeln? (Så har det då inte varit på någon annan bil som jag behövt meka med drivaxlar på.......) iallafall så sitter där nogon lagerliknande sak men den rörs dock inte. Så frågan är: är detta ett lager och hur ska detta sitta fast? Skulle vara bra med nogon sprängskiss ifall om någon vet var jag kan hitta en sådan, så att jag kan kolla att allr sitter rätt ihopskruvat till att börja med, (har nämligen varit ett och annat som varit fel monterat på denna bil efter att en " kvalitetsverkstad" bytt växellåda på bilen i förra ägarens ego....

  • #2
    Hej
    Japp innre damasken sitter ihop med lager på nåt vis, har fått båda inre bytta på min Marea på verkstad och då nämndes det. Googla fram Fiat ePer och sök på ditt chassienummer så ser du hur det ser ut.
    Välkommen hit förresten, kul med fler Mareaägare.
    /Henrik
    Henrik
    Fiat 500e -15
    *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
    Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
    Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
    *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mareamanen View Post
      Hej! " kvalitetsverkstad"
      Fins de gott om
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment

      Working...
      X