Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 126, Tröskelfråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 126, Tröskelfråga

    Hej!

    Jag håller på att få lite hjälp med rosten på min fiat 126:a

    Han håller på att byta inner och ytter tröskel på vänster sida. Han ringde och sa att vi behöver en plåt till som ska vara en botten till den inner och yttertröskel. Jag gick ut på fiat500vdlaan.nl där dom säljer mycket kaross delar. Men jag är så osöker vilken de kan vara, då jag inte vet riktigt hur den ska se ut (rostskadad) jag laddar upp en bild där ni kan se. Där är lite kvar till höger där, men annars är den bort rostad.


  • #2
    Kan du inte kolla tröskeln på bilens högersida, bara för att bilda en uppfattning om hur den vänstra borde se ut?
    Men det kanske är svårt att se om allt på högersidan är orört/ihopmonterat?
    /Sven

    Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
    Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
    ++

    Comment


    • #3
      Tänkte också de om jag liksom inte hittar delen, men svetsaren ville inte börja på andra sidan utan gör klar en sida i taget.

      - - - Updated - - -

      Tänkte också de om jag liksom inte hittar delen, men svetsaren ville inte börja på andra sidan utan gör klar en sida i taget.

      Comment


      • #4
        Om du visar bilderna på hur delarna BP9110 och BP9100 ser ut för din svetsare/plåtslagare så kanske hen kan tala om vad som är rätt och fel???

        Edit: Jag har ingen aning om det kanske behövs mer delar, kanske BP9080 hör hemma där åxå? Eller t.o.m. BP9115?

        Visa alla delarna för svetsaren, han kan nog avgöra vad som erfordras.


        Edit 2: Du skulle ju åxå kunna skicka några bilder på bilen med den rostiga tröskeln till van der Laan och fråga vad de föreslår att du behöver.
        Last edited by Bambu; 31 July 2014, 07:29.
        /Sven

        Fiat 319 Panda 4x4 Twinair -13. Bilvärldens motsvarighet till den Schweiziska armékniven - kompakt och duglig till det mesta.
        Citroen BX 19 16-valve -89 (Avställd)
        ++

        Comment

        Working...
        X