Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instrumenthus Brava VS Bravo -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Instrumenthus Brava VS Bravo -97

    Tycker att instrumenteringen ser sååå tråkig ut på Bravan.Har en Bravo ståendes med
    runda intrumenttavlor på.Mycket snyggare och tycker det blir en helt annan dimension
    när man sätter sig i den bilen.Så jag undrar om Bravons instrumenthus passar rakt av
    i Bravan?? Tänkte mest på elektroniken/anslutningar då,för själva huset ser samma ut. / mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    Och svaret är JA.Ingångarna till de två kablagen sitter olika på instrumentenheten men kablaget räcker till så det är ingen fara.
    Allt elektriskt verkar funka också. Själv är bäste dräng som vi säger här öppe i skogarna
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

    Comment


    • #3
      Kul att det passar rakt över, det skulle det aldrig göra på en "modern" bil.
      (OT som tusan men jag horde av någon att på nya Audi tex kan man inte ens byta batteri utan att tala om det för body computer.....)

      Men tappar du inte några finesser med de runda instrumenten, som övervakning av glödlampor och öppna dörrar?
      /Henrik
      Henrik
      Fiat 500e -15
      *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
      Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
      Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
      *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

      Comment


      • #4
        Originally posted by hbp98001 View Post
        Kul att det passar rakt över, det skulle det aldrig göra på en "modern" bil.
        (OT som tusan men jag horde av någon att på nya Audi tex kan man inte ens byta batteri utan att tala om det för body computer.....)

        Men tappar du inte några finesser med de runda instrumenten, som övervakning av glödlampor och öppna dörrar?
        /Henrik
        Tror inte det,det är snikmodell på dessa bilar,finns varken lampor för öppna dörrar eller glödtrådsvakt.Har inte ens ABS.Jag är så jäkla nöjd över det,inget som kan krångla / Mats
        Mats Nilsson

        Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

        Comment

        Working...
        X