Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kupefilter Brava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kupefilter Brava

    Tjena!
    Herrejösses vad löv och bös det kommer in i bravan.Har aldrig haft så mycket skit i ögonen någonsin som denna sommar

    Tänkte det skulle vara fint att sätta ngt nät eller dyligt vid friskluftsintaget.Tyvärr så verkar det som om de svenska bilarna inte levererades med kupefilter.Varken bravan eller
    reservdelsbravon har det.

    Men det finns beskrivet i instruktionsboken hur man byter filtret,och kollar jag så finns det ett utrymme hö sid på torpedväggen för detta.Ngn som vet om man behöver montera ngn typ av insats i detta utrymme för att få ett filter att passa? Eller är det bara att tjonga in ett filter i utrymmet??
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    På Marean är det ett fyrkantigt fack med två klämmor som ska hålla filtret. Ser det ut så på din borde det bara vara att sätta dit ett filter.
    Henrik
    Fiat 500e -15
    *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
    Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
    Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
    *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

    Comment


    • #3
      Originally posted by hbp98001 View Post
      På Marean är det ett fyrkantigt fack med två klämmor som ska hålla filtret. Ser det ut så på din borde det bara vara att sätta dit ett filter.

      Nice!!
      Är det aircond på din marea? Kollar man på bildelssajter så
      står det "för bilar med aircond" på alla filter jag hittar.
      Sen ser jag att det är samma filter på alfa 156.Passande,
      har en ståendes.Ska kollas upp om filtret passar på bravan.
      Tack för svaret så länge!! Återkommer i ämnet......
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Japp, AC på min Marea.
        Henrik
        Fiat 500e -15
        *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
        Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
        Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
        *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

        Comment


        • #5
          Hej!
          Ska väl uppdatera tråden lite.För att få till filtret på Bravan behövs en filterhållare också.Det passade rakt av med filter och hållare från Alfa 156 (min Alfa är en -98).Men det verkar vara samma filter och filterhållare till Bravo/Brava/Marea och Alfa 156.T.o.m bultarna som håller filterhållaren fanns redan där på bravan.Det var bara att flytta över sakerna.

          Man får ta filterhållaren och plastmuttrarna som håller den.Det var ngn konstig gänga på dessa muttrar.Ska se om man kan få till några bilder också ifall ngn i framtiden skulle ha några funderingar runt detta.

          Det var iallafall en skön känsla att dra på fläkten utan att få en massa bös i ansiktet
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #6
            Jag trodde du behövde ett filter, för att förhindra, att vatten tar sig in i bilen.
            Ni har ju haft extremt med vatten där du bor
            //R//

            Comment


            • #7
              Kul att det passade. Det är rätt mycket som är lika på Bravo/Brava/Marea och 156 när man börjar titta närmare på detaljerna. Har också en av varje.
              Henrik
              Fiat 500e -15
              *SÅLD*Fiat Marea Weekend 1,6 -02
              Alfa-Romeo Stelvio 2,0 -20
              Alfa-Romeo 156 SW 2,5 -04
              *SÅLD*-Alfa-Romeo 33 1,7 -92

              Comment

              Working...
              X