Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montera Defa insticksvärmare i Fiat Uno -89

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montera Defa insticksvärmare i Fiat Uno -89

    Hej!

    Står i begrepp att montera in en Defa insticksvärmare i en Fiat Uno 45 i.e. -89 och undrar om någon har tips på hur jag hittar frostpluggen och om det över huvud taget är möjligt att göra det ovanifrån, eller om man måste hissa upp bilen och jobba underifrån ... ?

    Mvh
    Krille

  • #2
    Sist jag lekte med frostpluggen på en Tipo från 89 då skulle jag plocka ut insticksvärmaren eftersom den läckte. Vet att det inte är samma bil men man var tvungen att ta det underifrån. Placeringen är precis som Ante säger och vill minnas att det fanns en plugg per cylinder.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Som Ante skriver;
      man måste angripa den underifrån. Det är den pluggen som sitter längst till höger.
      Men glöm inte att tappa ur allt vatten först, innan du knackar ur pluggen - annars så blir du väldigt blöt .....
      //R//

      Comment


      • #4
        Var längesen jag tittade under huven på mitt Uno projekt och har inte möjlighet nu heller att göra det. Men jag tror min motorvärmare sitter i kortsidan topplocket?..
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Punto GT, woop woop!

        Comment

        Working...
        X