Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska byta dämpare ... tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ska byta dämpare ... tips

    på lite grejor ... jag vill sänka den samtidigt så ja behöver tips på vart jag hittar billiga och bra satser kompletta ... vill inte sänka den med 30 mm eller 40 mm .. utan mer ! så var ?

    Tack på förhand ...
    Coupé 16v Turbo -96
    Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

  • #2
    Tjenare Ronald.

    Skulle inte rekomendera att du sänkte mer än 30-40 pga att du kommer att tycka att bilen lever ett lite "eget liv".Hjulvinklar och annat ändras nämmligen+att den blir jä..gt styv.Inte skönt för vardagsbruk.Men ring 040-210330(Autoexperten) och prata med Mattias eller Pelle, så kan du kolla om det finns en sänkningssats,eller om dom kan fixa.Tror att dom ska börja sälja MOMO,och dom har till Coupen.Ring mig sen om dom har, så ska jag fixa ett bra pris.mitt telnr:040-80873.
    Mvh Alex.

    Comment


    • #3
      Sachs, Bilstein och Koni bör väl ha kompletta dämpare.
      Vart man köper dom e väl en annan sak... Jag tror
      att Autoexperten iaf säljer Sachs. Kanske även Bilstein.
      www.sachs-race-engineering.de
      www.bilstein.de
      www.koni.com

      Rickard
      //Rickard
      http://tipo.sketfull.com

      Comment


      • #4
        Re: Tjenare Ronald.

        Tjena Alex

        Ringt o kollat med autoexperten o Pelle, SACHS komplett system kostar 6092 kr, fast han kunde justera ner priset men kunde inte ge mig det priset nu ... nåt med att han inte hade listan på deras inpris ... men men ... ja ... vi får se det är inte akut som sagt.

        Hur går det själv då med billetandet ? Har du kollat in annonsen hos Bilnilsson i Ängelholm som har en gul ?

        /Rolle


        Originally posted by kanskecoupe
        Skulle inte rekomendera att du sänkte mer än 30-40 pga att du kommer att tycka att bilen lever ett lite "eget liv".Hjulvinklar och annat ändras nämmligen+att den blir jä..gt styv.Inte skönt för vardagsbruk.Men ring 040-210330(Autoexperten) och prata med Mattias eller Pelle, så kan du kolla om det finns en sänkningssats,eller om dom kan fixa.Tror att dom ska börja sälja MOMO,och dom har till Coupen.Ring mig sen om dom har, så ska jag fixa ett bra pris.mitt telnr:040-80873.
        Mvh Alex.
        Coupé 16v Turbo -96
        Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

        Comment


        • #5
          Tjenare.. jag har mek.kläderna på och är på väg ut i garaget för att montera mina K/W-prylar. Och då kommer jag ju att få mina sänkningsfjädrar över...... Är du intresserad så finns dom till salu för 1000:- mvh Togge !
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            hmmm hur långt är dom körda ?

            beror helt på sådant ... hur mkt sänker dom ? märke ?

            Rolle


            Originally posted by Togge
            Tjenare.. jag har mek.kläderna på och är på väg ut i garaget för att montera mina K/W-prylar. Och då kommer jag ju att få mina sänkningsfjädrar över...... Är du intresserad så finns dom till salu för 1000:- mvh Togge !
            Coupé 16v Turbo -96
            Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

            Comment


            • #7
              Hmm... dom har rullat nästan 3000mil, märke vet jag ej då förre ägaren köpte dem. Tror det var på Örebro Fjäderservice.
              Du får kolla själv hur de ser ut på min bil med 18" dock.....

              !! Mvh Togge !

              http://sfk.ibk.se/depa/
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • #8
                Togge

                Kul att du köper K&W då är vi två!
                Vilka köpte du?
                /Jimmy Särås
                mvh Jimmy Särås

                0736-996 993

                Comment


                • #9
                  jaa..du ?? variant 2 hette den väl? Det finns en värre, helt i rostfritt med dubbeljustering med både bound+rebound. Men det tyckte jag var mer för show, och för att bräcka sina polare.
                  Vilka har du ? Antar att du kör med en liknande uppsättning. Är du nöjd förresten ?
                  ¤TOGGEX¤

                  Comment


                  • #10
                    Togge

                    Köpte det dyraste och "bästa" (?) så dom du tyckte var show blev mit val...

                    Har inte monterat dom ännu kommer inom nån vecka att monteras då allt ska rivas ner då (motor och lite annat skoj)...
                    /Jimmy Särås
                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Aaaahhh... rackarns ;-) , du ska alltid va värst !!!! (hehe)
                      De är inga som helst problem att byta dem, så kör så det ryker....
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • #12
                        Togge: Jo målet är att ta upp kampen med Jan Rehnman (han Pär C körde SS mot)...
                        Då måste man köpa lite värre grejer...

                        Samt att Coupén ska bli en show bil oxå är det tänkt....
                        /Jimmy
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #13
                          okej man ser inte så mkt men ok ...

                          låt mig rådfråga lite gott folk hur att göra nu ... du en fråga ... ska fronten se ut så ?


                          Originally posted by Togge
                          Hmm... dom har rullat nästan 3000mil, märke vet jag ej då förre ägaren köpte dem. Tror det var på Örebro Fjäderservice.
                          Du får kolla själv hur de ser ut på min bil med 18" dock.....

                          !! Mvh Togge !

                          http://sfk.ibk.se/depa/
                          Coupé 16v Turbo -96
                          Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                          Comment


                          • #14
                            Jimmy!!!
                            Om du ska ta upp kampen med Jan så får du nog göra massor åt väghållningen. Vad jag har hört så har hans bil både gått överkurs och suttit kvar efter lektionen...
                            Men erkänn..... visst är det lite av grejen att hitta ngn att försöka bli värre än... ;-)
                            ¤TOGGEX¤

                            Comment


                            • #15
                              Re: okej man ser inte så mkt men ok ...

                              Originally posted by Hatter
                              låt mig rådfråga lite gott folk hur att göra nu ... du en fråga ... ska fronten se ut så ?
                              Njae..... både ja och nej!!! Fronten är en prototyp byggd i aluminium då jag inte hittade ngn snygg front att köpa. Och i.o.m intercoolerbytet så fick jag ändra fronten. Fronten ska färdigställas (luftkanalerna ska rundas av för att få harmoni bl.a) , lackeras och mest troligt kommer jag att tillverka en gjutform så att jag kan gjuta av dem i både plast och kolfiber! Sedan ska det dit sidokjolar + ett bakparti med fungerande downforcekanal. Sen,kanske,kanske man har fått till den som man vill ;-)
                              ¤TOGGEX¤

                              Comment

                              Working...
                              X