Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stiloproblem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stiloproblem

    Sålde ju min Stilo till brorsdottern. Nu har hon fått problem. ABS,ASR ESP EBD failure kommer upp efter att man kört 500 meter. Står bilen stilla och på tomgång så kommer inte felen och på displayen får man "Check ok"

    Kan det vara så enkelt som en ABS-givare ? Allt det andra jobbar väl ihop med ABS..eller? Andra förslag? Hon bytte stereo för en vecka sedan, man måste ju ha baslåda och det gick inte med originalstereon...jisses!!
    captainmorgan

  • #2
    Misstänkt missgrepp vid stereo byte..
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      ABS brukar köra en check också när billen börjar rulla, kollar av givarna.
      Hade det symptomet på en Croma. Så länge jag stod stilla var det lugnt,
      körde jag så kom varningslampan.
      Kan säkert vara som pazzo säger att någon kommit åt nån kabel då
      baslådan landade i bagaget.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #4
        Jag hade samma fel när bilen stod stilla men rullade man nerför backen med avstängd tändning och i farten slog på tändningen så slocknade alla fel.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X