Jag vill börja med att tacka alla här på forumet som svarat på de frågor jag ställt här innan. Nu verkar det som att bilen är i bra kondition och kanske kommer gå igenom efterbesiktningen. Skall in och göra den imorgon.
Nu har jag dock en fråga ang. bromsreduceringsventilen. Hur är det meningen att den skall fungera? Alltså, jag vet vad den är till för, men hur fungerar det rent praktiskt? På min så sitter det en fjäder (en ganska liten) som är fäst i krängningshämaren (tror jag, vet inte, det är en stång i alla fall). Fjädern sträcker sig sedan bak till armen som sticker upp ur ventilen. Är det meningen att fjädern skall vara spännd när ventilens arm skall vara i "neutralt läge" eller skall fjäderna vara ospännd? Förstår inte riktigt nämligen. Är det meningen att fjäderns skall vara ospännd så att när jag bromsar skall fjädern sträckas och dra i armen och sedan få den till att hamna i utgångsläget?
Nu har jag dock en fråga ang. bromsreduceringsventilen. Hur är det meningen att den skall fungera? Alltså, jag vet vad den är till för, men hur fungerar det rent praktiskt? På min så sitter det en fjäder (en ganska liten) som är fäst i krängningshämaren (tror jag, vet inte, det är en stång i alla fall). Fjädern sträcker sig sedan bak till armen som sticker upp ur ventilen. Är det meningen att fjädern skall vara spännd när ventilens arm skall vara i "neutralt läge" eller skall fjäderna vara ospännd? Förstår inte riktigt nämligen. Är det meningen att fjäderns skall vara ospännd så att när jag bromsar skall fjädern sträckas och dra i armen och sedan få den till att hamna i utgångsläget?
Comment