Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer Stiloproblem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mer Stiloproblem

    Den laddar ur sig. Har provat att rycka säkring efter säkring och kom till slut fram till att nånting i höger framdörr drog ur batteriet. Då jag lossat kontakten vid dörrkarmen höll batteriet kvar strömmen.

    Ända till för ett par månader sedan. Plötsligt drar den ur sig igen. Trots höger dörrkontakt urdragen.

    Misstänker att det är något i vänsterdörren också. Eller också är jag helt fel ute, och det är något jordfel eller nåt annat. Någon som varit med om detta eller liknande?

    Min misstanke innan har varit c-lås-motorerna alternativt kontakterna vid dörrnyckellåset. Men bävar inför att riva dörrsidan för att titta efter.

    Input, någon?

  • #2
    Förlåt

    Strömtjuv eller "Tjuv" var förr vanlig i hemmiljö och återfanns vanligtvis vid husets ljuskälla, är numera helt utrotad och dagens gissel heter "gren-dosa" eller liknande.

    Click image for larger version

Name:	kontakt2.jpg
Views:	1
Size:	12.5 KB
ID:	251193

    En modernare variant som vanligtvis återfinns i bilar, framför allt i anslutning till släpvagnskontakter, eftermonterade larm och stereo installationer, ställer också till en del problem...

    Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	1
Size:	5.6 KB
ID:	251194

    men knappast i en Stilos framdörr.

    Förlåt om jag gör mej lustig på din bekostnad men även detta kan drabba mej som Stiloägare.

    Kan salt och fukt i kontakten vara del i problemet tro? Prova att ta ur den säkring som hjälpte sist.
    Mvh Greger.
    Car portfolio;

    Fiat: Coupe 20vt -99, Marea "rev. 2.0" 155 -00,
    Marea 20v -00, Tipo kombi Lounge -18.
    Ford: Xr3i cab -88, Xr3i "All white" cab -88, Escort 1,6 -88, Citroën C4 -11 (oförskyllt, arvegods!)
    Dodge: Dart custom -72, Dart swinger -72
    Chrysler: New Yorker salon -63
    RollsRoyce: Shadow -68

    Comment


    • #3
      Mäter Ampere mellan batteriet och jord, säkring för säkring. Det verkar - trots allt - som att det är radion som drar ström. Nån som vet vad normal strömåtgång är när bilen är av stängd? Dvs till radions backup-batteri och till c-låsets lysdiod som blinkar när den är låst?

      Störst skillnad i strömåtgång fick jag när jag drog säkringen till radion. Minskade strömmen från 0,84 A till 0,17 A. Tycker nog att 0,17 A låter rätt mycket det också, men i jämförelse med 0,84 så...

      Nästa fråga är i så fall, vad är det i radion som plötsligt får den att börja dra ström? Den har aldrig varit urtagen eller bytt. Någon som har någon idé, shoot!

      Comment


      • #4
        Nötta ledningar i genoföring (böjen) till dörr? verkar konstigt på en så ny bil?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment

        Working...
        X