Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stänga av elektroniskt startspärrsystem? - Brava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stänga av elektroniskt startspärrsystem? - Brava

    Hej,

    Någon som har koll på om det går att stänga av det elektroniska startspärrsystemet på en Brava? Min krånglar en del jag har inte tålamodet att behöva envisas med den samt att det inte är en bil någon lär vilja sno i första hand.

    Redan testat reservnyckeln, bytt batteri etc men ändå dyker den där code-lampan upp ibland vid start och skapar problem (tex. var minst sagt pinsamt på beskitningen senast).

    Väldigt tacksam för hjälp!

  • #2
    Stänga av går inte vad jag känner till har däremot läst att man kan programmera om ecu-n och göra en bypass. Du kanske bara har fel på transpondern eller något enklare. Läst av felkoder?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Det kanske är samma pryl som "transpondern" men...
      Du har kanske nåt fel på "antennen" som läser av nyckelchippet? Jag har läst om
      glappkontakt i dem och ibland har man bytt ut dem. Kan kanske vara ditt problem eftersom den
      fungerar ibland, oavsett vilken nyckel du har och nya batterier.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #4
        Hej!
        Jag är ny här men har hållt på en hel del med elektronik till Alfa Romeo och mycket av det är ju samma på Fiat.
        På i princip alla bilar går det att stänga av immobilisern genom att ändra i programvaran till motorstyrenheten (ECU), precis som 84jr0 skriver.
        Kolla upp vad du har för ECU (fabrikat och nummer) så kan jag ge mer info.

        Comment

        Working...
        X