Hej,
Jag går i tankarna att byta kamrem på min Brava själv. Det som gör mig lite osäker är att verkstadshandboken beskriver att man eventuellt måste lossa kamdreven för att vrida kammarna rätt i förhållande till övre dödläge och då krävs ett kamlåsverktyg. Är det verkligen nödvändigt att vrida kammarna rätt? Kan det verkligen skilja så mycket i längd mellan den gamla och den nya remmen? Och, rätta mig om jag har fel, är inte detta något som i så fall borde göras kontinuerligt när bilen servas?
/Mikael
Jag går i tankarna att byta kamrem på min Brava själv. Det som gör mig lite osäker är att verkstadshandboken beskriver att man eventuellt måste lossa kamdreven för att vrida kammarna rätt i förhållande till övre dödläge och då krävs ett kamlåsverktyg. Är det verkligen nödvändigt att vrida kammarna rätt? Kan det verkligen skilja så mycket i längd mellan den gamla och den nya remmen? Och, rätta mig om jag har fel, är inte detta något som i så fall borde göras kontinuerligt när bilen servas?
/Mikael
Comment