Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Punto mk2 läcker kylarvätska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Punto mk2 läcker kylarvätska

    Hej!

    Undrar om någon vet några kända ställen det kan läcka kylarvätska på. Jag ser var det samlas glykol, men inte var det läcker ifrån, eventuellt sitter läckan högre upp. Det är på vänster sida om motorn om man står framför bilen.
    Click image for larger version

Name:	IMG_0187.jpg
Views:	1
Size:	119.3 KB
ID:	259161

    Click image for larger version

Name:	IMG_0186.jpg
Views:	1
Size:	83.3 KB
ID:	259162

    Det läcker ungefär någon eller några deciliter/dag, även om bilen står stilla. Bytte termostat för några månader sen, men den sitter ju på andra sidan av motorn, borde inte ha något med detta att göra.

    Jag upptäckte att det var lite kylarvätska i systemet när motorn plötsligt la av när jag var ute och körde i -15 C och motorn rusade i temp. Trodde det var en ispropp eller luft i systemet så jag lät bilen stå. Nu när det har blivit varmare och jag har fyllt upp med glykol går bilen bra och tempen ligger bra. Dock är det konstigt med avluftningsventilerna, det kommer ingen vätska fast jag öppnar dom nästan fullständigt? Bildas knappt något tryck i kylarslangarna heller...

    Läste på ett engelskt forum om någon o-ring som ofta blev dålig med tiden, någon som har någon aning?
Working...
X