Announcement

Collapse
No announcement yet.

plast-rör till turbo-mätare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • plast-rör till turbo-mätare.

    Någon här som vet var man kan köpa sådantdär vitt plaströr att koppla mellan plenumet (lärt mig nytt ord! :-D ) och turbo-trycksmätaren i stockholm? Kör för tillfället med vacuumslang fram till kupen och det känns inte så lyckat. Och var man köper de där konformade koppar-kopplingarna som man skruvar ihop allt med. Skall ha till Punton. Hoppas någon förstår vad jag menar :-D
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    förstår vad du menar.. i GBG har vi en firma som heter hiflex , dom säljer allt inom hydralyk osv ..
    prova med en liknande firma dom borde ha , en kille i mitt garage bytte samtliga slangar och nipplar till snabbkopplingsfästen i motorrummet , det kostade bara 250 spänn. blev jävligt fräscht!
    kan ju bli billigt.. : )

    http://www.hiflex.se/butiker.htm
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Tackar för det Jens, ny slang och kopplingar införskaffade. Helgen är räddad! :-D
      Nu vet jag var man skaffar sådana prylar.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        jobbigt....

        Tja, hittade inga 3mm rör eller kopplingar, farit runt halva stan och kollat efter att blivit skickad mellan affärer. Köpte 4mm rör, och koppling, och hittade ingen adapter att koppla in som passar mellan 4mm rör och den gänga som sitter på turbomätaren. Lyckades till sist få något med något fel stigning i gängan, men som ändå gick att pressa på... Så om någon tänker köpa mätare, ett råd är att försöka få tag på 4mm rör i anslutning, om det nu finns. Eller var väldigt försiktig, jag har inte lyckats få tag på så små dimensioner som 3mm någonstans :-( Fast man borde väl kunna beställa från autometer tycker man, kunde ju kollat det. Problemet är väl framförsikt, vill ha det nu genast och helst igår. Får se om jag kan koppla ihop det i bilen nu då.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment

        Working...
        X