Jag blev nyfiken och har bläddrat i original verkstadshandböckerna och utbildningsmaterialet till verkstäderna. Där står det uttryckligen att LE-2 jetronic inte har någon kallstartsventil och det är en nyhet på Uno turbo. Men det byter så klart inte att det kan ha funnits varianter.
Hittar ingen info nu men har för mig jag läst att Microplexen har (hade) möjlighet att ändra tändkurvan när motorn var kall. Det skulle kunna vara en sådan switch som är på bilden. Två pinnar (18-19 om jag minns rätt) är input för att ändra tändkurvan enligt manualen.
Dubbelkollade i gamla microfishe för mk1 men givaren fanns inte där heller.
En väg framåt skulle vara att följa kablarna och se var dom slutar….
Edit: Kan det vara så att termostathuset är från en annan bil?
Hittar ingen info nu men har för mig jag läst att Microplexen har (hade) möjlighet att ändra tändkurvan när motorn var kall. Det skulle kunna vara en sådan switch som är på bilden. Två pinnar (18-19 om jag minns rätt) är input för att ändra tändkurvan enligt manualen.
Dubbelkollade i gamla microfishe för mk1 men givaren fanns inte där heller.
En väg framåt skulle vara att följa kablarna och se var dom slutar….
Edit: Kan det vara så att termostathuset är från en annan bil?
Comment