Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimmad Croma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trimmad Croma

    När jag köpte min croma turbo laddade den bara 0.5 bar, och laddtrycket kom väldigt långsamt .. försökte höja trycket med en pysventil, men fick inte upp det till mer än 0.6 bar

    För nån dag sen bytte jag dumpventil, nu kommer laddtrycket väldigt tidigt, och ligger på 1.0 bar, riktigt trevligt

    Nån som har nån åsikt om huruvida den kommer hålla?
    /Peter

  • #2
    Du har grymt bra olja o nytt filter va? Och tillräckligt med soppa? (lambda = 1)

    Borde väl hålla isåfall.. :-)
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      skulle nog försöka hålla mig under lamda 1 vid högt laddtryck.
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #4
        Oljefilter lär inte ha bytts på väldigt länge, oljan byts hela tiden, den rinner rakt igenom känns det som trasiga slangar till oljekylaren

        Har ingen aning om huruvida jag har tillräckligt med soppa eller inte ... bilen misstände enormt mycket när jag fick upp laddtrycket, men det försvann helt när jag bytte tändstift. Det känns som att den går väldigt rent iaf..

        Ingen som vet hur mycket laddtryck sprutet klarar?
        /Peter

        Comment


        • #5
          OK!

          Byt olja och filter mannen..!

          Lambdavärdet kan du avläsa med en multimeter kopplad till lambdasonden. Har du hyfsat nära 1 vid fullgas och fullt varv så vet du att blandningen är OK (att sprutet räcker).
          Faran med för lite soppa på fullgas blir förstås att det blir jääävligt varmt och nåt smälter eller slutar funka (tex. stiften)..
          Last edited by per; 11 June 2003, 10:06.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X