Nån som varit med om detta?
I måndags på väg ner från Uppsala sjönk oljetrycket från 4 bar till 1 bar på mätaren, såg inte när det hände så det måste hänt rätt fort. Med varm motor på tomgång stod mätaren på NOLL! :-(
Även oljetryckslampan på checkpanelen började då blinka..
Har försökt hålla varvet uppe sen dess så att man har nåt tryck iaf.
Så: idag - regn, blött - startade, fortfarande lågt tryck, körde iväg och efter 300m har jag normalt tryck igen! 4bar!
Glappkontakt alltså! Eller? Har inte trycklampan och tryckmätaren olika givare?
(Hade tänkt byta olja+filter idag för att se om det gjorde nån skillnad, var nog 3000mil sen sist. Ska väl göra det ändå iofs..)
I måndags på väg ner från Uppsala sjönk oljetrycket från 4 bar till 1 bar på mätaren, såg inte när det hände så det måste hänt rätt fort. Med varm motor på tomgång stod mätaren på NOLL! :-(
Även oljetryckslampan på checkpanelen började då blinka..
Har försökt hålla varvet uppe sen dess så att man har nåt tryck iaf.
Så: idag - regn, blött - startade, fortfarande lågt tryck, körde iväg och efter 300m har jag normalt tryck igen! 4bar!
Glappkontakt alltså! Eller? Har inte trycklampan och tryckmätaren olika givare?
(Hade tänkt byta olja+filter idag för att se om det gjorde nån skillnad, var nog 3000mil sen sist. Ska väl göra det ändå iofs..)
Comment