Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-test eller liknande

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-test eller liknande

    Ligger i planerna på att köpa en Coupé -94 turbo. Tänkte man skulle köra bilen genom ett M-test innan man köper den. Eller ska man vända sig till Fiat istället och be dom testa bilen ?


    Vid ett M-test så undersöker de väl bara bilen rent visuellt ? De går väl inte in och mäter t.ex turbo tryck, läser av styrboxen o.s.v ?
    Last edited by PatrikB; 29 June 2003, 20:09.

  • #2
    Re: M-test eller liknande

    Originally posted by PatrikB
    Ligger i planerna på att köpa en Coupé -94 turbo. Tänkte man skulle köra bilen genom ett M-test innan man köper den. Eller ska man vända sig till Fiat istället och be dom testa bilen ?


    Vid ett M-test så undersöker de väl bara bilen rent visuellt ? De går väl inte in och mäter t.ex turbo tryck, läser av styrboxen o.s.v ?
    Hej!
    Jag M-testade min förra året innan jag köpte den. Förutom rent visuellt så testade de "alla" funktioner och testade avgaserna, kollade vätskor osv. Tror det finns ca tre nivåer att välja på med olika pris. I det dyraste ingår också koll om karrosen är rak.

    Min erfarenhet är att det skiljer rätt mycket på kvaliten på testet beroende på vem som utför det. Försök att kolla så mycket du kan själv, ta hjälp av ngn kompis. Sen testa på M, bilprovningen eller Fiat och ställ frågor och håll koll så de är noga.

    Efter senaste testet på M kändes det som om jag lika gärna kunde ta ett billigare test på bilprovningen och kolla efter parkeringsskador och sånt själv.

    / Frippe

    Comment


    • #3
      Ok, tack för ditt svar. Får ta en funderare på om det ska bil bilprovningen eller Motormännen då. ..

      Comment


      • #4
        Originally posted by PatrikB
        Ok, tack för ditt svar. Får ta en funderare på om det ska bil bilprovningen eller Motormännen då. ..
        Lite info till bara. Det M gör för att kolla i vilket skick motorn är i är att kolla avgaserna. Bilprovningen gör nog samma som M där tror jag. Sen tror jag också att du kan räkna ett test på bilprovningen som en besiktning om du vill.....

        Comment


        • #5
          Är det min Gula i Uppsala du tänkt o köpa eller :-)

          Comment


          • #6
            Nej, spanar lite på en längre ner i landet

            Comment


            • #7
              Patrik, har du koll på vad försäkringen kostar i Växjö? Lite nyfiken...

              Lessen, det hade du ju skrivit redan.... :-)
              Last edited by novisen; 4 July 2003, 07:39.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment

              Working...
              X