Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bravo som bruksbil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bravo som bruksbil?

    Hej!

    Har funderingar på att byta bort tråkgolfen som pendlarbil och överväger en Bravo. Är det nåt speciellt motoralternativ som rekommenderas för billiga mil, men samdigt inte är döslö att köra. Vad är det för nån förbrukning vid blandad körning? Nån som har erfarenhet? Kanske man skulle köpa en Bravo HGT eller Marea HLX. Men då är ju förbrukningen inte så låg förståss.. Är 1.4:an urslö?
    Åk brudfjället nästa gång du passerar!

  • #2
    Vet ej om den är "urslö" Tror ej det, i normala farter !
    Men det är definitivt budgetmotorn !
    Bilen SKA va betydligt billigare med den i inköp
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Tycker...

      1.4 inte är ett bra val om man inte enbart är är ute efter ekonomi, gillar själv 1.6 mycket bra helst den äldre utav dom den med alu insug (den nya har plast insug o är lite kvävd av miljökraven även om det "ska" vara samma effekt) den känns mycket pigg för sin storlek så den gillar jag bäst!

      Se bara till att kamremmen är bytt vid 8000mil om den nu gått längre!!
      Pippigul 124SC -72

      Comment


      • #4
        Äntligen hittade jag vad jag letade efter:
        http://lazzat.mer.nu/forum/showthrea...=&threadid=522
        Lite kul info om Bravo 1.6 16v.
        //Rickard
        http://tipo.sketfull.com

        Comment


        • #5
          Min

          morsa har en 98 a 12 V snikvarianten tycker att det är en alldeles förträfflig bil o inte så slö som alla tror varvar trevligt och går då lätt att hålla skapligt höga farter med fast man har full bil, och så går den enastående billigt + att den bara går o går så vill man ha det bekymmersfritt så..
          Det säger ju sig självt att man inte kan kalla den sportig med den cylinder volymen, men den utger väl sig inte för det, den känns då väldigt väl ihopskruvad i alla fall. Skulle duga perfekt åt mig som vinterbil!!
          /HH

          Comment


          • #6
            Fiat har ALLTID varit duktiga på små motorer
            Betänk den lilla FIRE motorn i gamla Punto, klarar ett kamremshaveri utan att det blir "inre" skador !

            Vill man köra fort på motorvä SKA man ha en TYSK bil !!!

            "Nu blir man väl hängd ! " för detta inlägg ;-/
            Fiat for FUN

            Comment


            • #7
              Jag tycker du skall satsa på 1,6an om du ska ha en relativt billig bil. 2,0 är ju kul men dyr i service mm 1,4an är lite i slöaste laget tycker jag.
              Själv har jag en 1,6a som jag är nöjd med den är rolig att köra och inte så dyr i drift. Dessutom så hänger man på en hel del turbo bilar när det skall rejsas.

              Comment


              • #8
                Jag har en svart -98 1,6 till salu om du är intresserad. Den är välvårdad, orökt och går förbannat bra. 7600 mil.
                Skall snart byta till Stilo MW, så det blir privatförsäljning eller inbyte. Bild:
                http://w1.706.telia.com/~u70617249/bravo/bravobak.jpg
                Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

                Comment

                Working...
                X