If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Själv rekommenderar jag daj att köpa en olja som är helsyntetisk istället. detta ÄR BEVISAT att helsyntetiska klarar av mer värme och är fortfarande bra när andra oljor är som vatten.
Sen att oljor är religion och att många race förare kör på klibbig mineral etc är ju för att bilen renorveras efter varje race.
men som sagt delsyntet räcker nog långt vid normal körning i coupen men turbo bilar skall enligt mitt tycke endast ha helsyntet.
turbo = MASSA värme
före detta coupe trimmare
pimpig cadilacc deville
Sv1000s C-Ö
Har kört min Punto på halvsyntet i 6000 mil, är det någon mening att byta i så fall? Läste någonstans att det kan vara skadligt att byta till bättre olja, eftersom det kan finnas "skit" i cylindern som löses upp av helsyntet och får motorn att läcka för att sedan rätt snabbt skära... Fast det kanske bara var om man gick från mineral till syntet?
Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment