Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS & ESP Faliure på Stilon...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ABS & ESP Faliure på Stilon...

    Fick upp dessa imorse när jag startade bilen... stängde av motorn o starta om den då va allt OK! Parkerade bilen därefter o kom tebax en halv timma senare och startade på nytt, samma fel igen... starta om bilen o allt va OK!

    Parkerade igen för att klippa mig kom ut o starta igen med samma fel... irriterande!

    Vad kan de va för fel? Verkar bara som felet uppstår när motorn svalnat lite...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Därför blir det "kanske" en toyota eller annan japs nästa gång man byter bil !

    Men Fiat är ej sämst, gå in på Länsförsäkringars hemsida o ladda ner *PDF filen om statistiken på bilfel !
    http://www.lansforsakringar.se/bolag...rapport_ny.pdf

    Intressant läsning, speciellt för de som kör Opel Astra !

    Last edited by Håkan; 13 August 2003, 15:33.
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Fiat ligger bra till där... men säg nån bil som inte har sin brister? Ingen har skapat evighetsmaskin!

      I alla fall pratade med verkstan idag o de skall kolla på bilen imorrn va de kan va för nått o de konstiga e att det bara händer mig o ingen annan! Farsan körde bilen lite idag efter mig för att se om de kom upp nå fel o inga fel uppkom då!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Nu är din bil ju väldigt ny !
        Tur att du har bra FIAT verkstad !

        En bekant till mig fick svaret efter upprepade "lagningsförsök"
        att -Det är sånt man får leva med..
        hans bil var inne för otaliga småfel (Ej stilo) över 15 gånger

        O till sist hade de kunnat fixa allt !!!, men till stort förtret o med mycket strul för bilägaren !

        Så det blev inte FIAT, igen beroende uselt kundbemötande.

        (Konsumentverkets regler säger att man har rätt till ny eller likvärdig utbytesbil om firman ej åtgärdat felen efter 3 besök !)
        en fick ny bil efter 3 elfel på sin backspegel (ej Fiat)
        Fiat for FUN

        Comment


        • #5
          84jr0

          När det blir så ut och kör gärnet för då går den ruskigt bra på vägen hände mig med inget som man verkar kunna göra nåt åt som jag förstod det...
          Men det var ju 6 månader sedan kankse dom vet mer på Fiat nu?

          /Jimmy
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #6
            Jo tebax från verkstan nu o de visste va de va för fel! Han sa att ratt omkopplaren (fattar inte riktigt va de e) gav ifrån sig felkoden... de skulle bytas i Italien vid leverans till Sverige på min Stilo men den måste ha sluppit undan...

            Så ny ratt omkopplare e beställd så ska de byta ut den... ja verkar inte va den enda som fick denna felkod de va fler, Särås och killen på verkstan har oxå sett på sånt...

            Men men inget farligt!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              datastrul

              så fort det smyger sig in lite mer avancerade datorer i bilarna kan man ge sig på att de börjar kacka
              precis som digitaltv! haha!

              Du e i gott sälskap iaf.. mercedes C-klass hade stoora problem med sina "multikablar" (minns inte vad de kallas) o bromssystem. Hade fler fel per 100 bilar än t.ex punto förra året
              Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
              Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
              Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
              http://fiatpanda.wordpress.com/

              Comment

              Working...
              X