Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hög bränsleförbrukning...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hög bränsleförbrukning...

    Nu har ja kört lite i Stilon och tycker att de blir lite hög bränsle förbrukning ca. 9.2l/100km blandad körning... Fiat påstår att den ska dra ca 8.2...

    Är det naturligt att den drar lite mera i början tills den e ordentligt inkörd?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Alla bilar drar väl mer innan dom blir inkörda, iaf alla som jag/vi ägt.
    Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Pierre
      Alla bilar drar väl mer innan dom blir inkörda, iaf alla som jag/vi ägt.
      Hur långt ska de rulla tills den kan betraktas som inkörd?
      Min har rullat snart 200mil!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        e det inte ca:600mil???

        Comment


        • #5
          Vet inte, men vi hade tjänstebil tidigare, ca 10 r tror jag. En ny bil per år (Volvo ). Efter ca 500 mil så brukade förbrukningen gå ner rätt kraftigt....
          Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

          Comment


          • #6
            Fick inte Stilon att dra under 0,9/l mil under dom 2 månader jag körde 500-700mil med den...
            /Jimmy
            mvh Jimmy Särås

            0736-996 993

            Comment


            • #7
              För övrigt så drar min Fiat Coupé 1,0/l mil med runt 3 gånger så mycket efekt åt minstone...
              /Jimmy
              mvh Jimmy Särås

              0736-996 993

              Comment


              • #8
                Ja körde lite nu med AC-n avstängd och finaste körstilen ja kunde då drog den mellan 7.9 - 8.5l/100km enligt färddatorn!

                AC-n öka förbrukningen väl!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  AC:n drar i sig 20hk på coupen i alla fall, så nog drar det lite i tanken att ha den på....
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    AC:n drar i sig 20hk på coupen i alla fall, så nog drar det lite i tanken att ha den på....
                    Så mycket? Nu behöver man inte AC-n längre de börjar bli kasst väder...

                    Förresten hur stänger man av AC-n i Stilon, menar inte OFF knappen då stänger man av hela luft flödet... vill få ut den gamla heliga luften...
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Jobbar med fabriksnya bilar dagligen. Det första 350-450 milen drar bilarna kraftigt mer än vad den normalt ska dra, tyvärr.
                      Om du har en ny bil som även har autmatlåda så drar den ytterligare lite xtra, inte för jag tror du har det
                      Föredetta Coupé ägare -
                      http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                      Comment


                      • #12
                        Min Multipla drog till en början närmare 1,2 l milen. Nu har den gått runt 800 mil och förbrukningen har sjunkit till runt 0,8 - 0,9 l milen blandad körning. Det är väl så att Multiplans lilla 103 hk motor får slita väldigt hårt med tanke på bilens storlek. Den har ju ett rejält vindfång att jobba emot. Särskilt tydligt blir detta när man kör runt 120 - 130 km/h. Men gott om plats är det.

                        //chk
                        -----------------
                        Fiat Multipla 100 16v ELX

                        Comment

                        Working...
                        X