If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Annars är det bara o söka lite på olika forum efter adapterplatta.
Tex
tpc forum. där finns det hundra procent.
även 200sx.nu
Ja det är svårt o välja. Samtidigt om du byter till mitsu snurran så blir det ändå samma pris i slutändan som att byta till orginal turbo om itne mer. Fast så får du iförsaj en bättre (enligt mig) turbo än original.
Fast sen så får du ju mappa om skiten oxå eller ladda lite _(men det vill man ju inte)
före detta coupe trimmare
pimpig cadilacc deville
Sv1000s C-Ö
Jag är oxå lite sugen på att byta, men förutom olja in ut och adapterplattan, så behöver man vatten in och ut och ett nytt fäste för wastegate klockan + en ny fläns till downpipen och eventuellt nya anslutningar på kompressorsidan till ic!
Problem:
1:Fixa adapterplatta
2:Vrida kompressor och avgasdel så att dom är så optimala så möjligt.
3:Fixa nytt fäste för wastegateklockan.
4:Fixa konsol mellan turbon och blocket (stabilisering/avlastning).
5:Fixa ett dumplock till 16T turbon(inbyggd avlastnings ventil).
6:Fixa ny stålomspunnen slang till olja in och siliconslang till returen.
7:Vatten in ut borde funka med siliconslang.
8:Passar slangarna från turbo/wastegate ventil till turbotrycksregleringen direkt eller behöver dom modifieras?
9:Siliconslangar till kompressor sidan, nya?
10:Fläns till downpipen och svetsa om den så den passar på det nya avgashuset.
Det är vad jag kommer på just nu!
Mojo>Det vore guld värt om du kunde ta några bilder så man kunde se hur du har löst det, och kanske lägga till något som jag inte har tänkt på
/Tony
SDE Racing
Coupe 20VT-97 under konstruktion
Marea Weekend HLX-97 påställd
Punto 75 SX-98 påställd
Tipo 1,4ei-94 såld
så här ser det ut och klaga nu inte på putsen eller nått sånt
Bilderna finns i depån.
Flyttade mitt oljefilter igår och placera det där gamla luftboxen låg.
Vilket betyder ganska långa slangar.(vilket oxå betyder en halvliter mer olja i motorn) Slangarna ger ifrån sig ett tyst men ack så irriterande ljud. Eller jag tror det är slangarna i varjefall eller filtret.
Någon som kan säga typ? Ja MUjo det kan vara slnagarna som låter på grund av flödet ? eller ja Mujo är nog inget att oroa sig för!+??
Sen montera jag en annan trycklocka. FYfan vilken skillnad från ett bars laddtryck ända till 0!!!!! bar... Ja ni läste rätt inget ladd alls.
Måste ha klantat ordentligt med monteringen. Men men det fixar jag snart moåste ändå till gds hallen och montera besiktningsavgaset. för just nu är min bil obesiktigad.
Dessutom så var min fantasi läcka mellan turbo och grenrör alternativt mellan turbo och downpipe inte där. Inte heller spricka i grenröret. Men vad som var läckande det var mellan motor och grenrör.
LÄS detta. 5 muttrar var lösa. Med lösast ut mot femmans cylinder och innåt. Spände dom och bilen började låta som en riktig bil skall göra. Men packningen har nog åkt så sitter och väntar på en packning nu.
härligt med fiat reservdelar.
Så fridens liljor lysa upp er väg.
Och se till att svara på mina funderingar om slangarna.
Comment