Announcement

Collapse
No announcement yet.

DV rätt monterad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DV rätt monterad?

    Ville bara fråga en gång till nu när man börjat fundera: Har satt min Forge med kolven in mot det tjocka röret från luft-mätaren (på punton), med andra ord botten in mot röret och den "lösa" slangen som jag antar kommer efter IC:n in på sidan, är det rätt? Fått fölr mig att man kanske skulle satt tryck sidan under kolven för att den skall öppna fortare (fast då öppnar den väl så fort man lättar på gasen vilken kanske är dumt).
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    åhh vad jag gillar din signatur :-)
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Är väl lite allmänt förvirrad :-D

      Men ändå, skall turbon sitta på sidan av kolven eller under kolven? Funderade mest p.g.a att det kommer ett visslande ljud när den öppnar, kan tänkas vara att det läcker ut via slangklämman istället, plus oljan jag hittat tidigare. Tyckte att om inte DV:n öppnar förrän plenumet har <-0.2bar så ligger ju turbon och trycker på en väldans kort stund med stängda spjäll, kanske hinner få en kort spik med övertryck då som inte är så himla bra? Är väl ute och cyklar som vanligt. :-) Har dessutom för mig att jag läste i annat forum att de kopplade in den med kolven mot turbon, så man använder turbo-trycket för att verkligen se till att den öppnar snabbt, fjädern i Forge behövde enl. vad jag kommer ihåg 0.2bar tryckskillnad för att öppna.

      Kom ihåg att min enda "mekar-skola" är det jag läst här på forumet och det enda gör-det-själv jag gjort är montage av turbomätare och bytt DV, så det är väl inte såååå illa ändå.
      Last edited by novisen; 25 September 2003, 09:04.
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        Det låter väldigt klyddigt.....gå till :http://www.puntoabarth.co.uk/phpBB2/

        här hittar du det du söker svar på!
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          Verkar som om jag satt dumpen rätt, om man tittar på deras "how to"-guide. Skönt!
          Tackar.
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment

          Working...
          X