Announcement

Collapse
No announcement yet.

Går inte över 4000 varv?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Går inte över 4000 varv?

    Är det någon som vet vad felet kan vara om den inte varvar upp till mer än 4000 varv och sen börjar hacka och stannar av??!!

    Har fått höra att det är turbon av en verkstad och av en annan att det absolut inte är det!
    Någon som vet?

    Fiat Coupe 16V

  • #2
    Håller på med en sådan med likartad fel på jobbet. Återkommer när jag är klar med bilen.
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #3
      Kolla katten min va kass,började rycka vid ca 5000 varv och gav inte fullt laddtryck.
      DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

      Comment


      • #4
        Låter som om du inte får soppa/tändningen ställs ner.. Det kan va tjuvluft/glapp i nån av slangarna.

        Be en Fiat-Alfa-verkstad kolla om det finns nåt felminne lagrat i datorn.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          På min så vad det så enkelt att den svarta kabeln till lambdan hade gått av.
          Men innan jag upptäckte det så la jag ut över 3000:- på olika givare å dylikt. Dom på Fiat kunde inte hitta vad felet var, kom inte in i databoxen.

          Så jag bytte
          Kamaxellägesgivaren
          TDC sensorn
          Tändmodul (gick bara på 2 cylindrar)

          Men i själva verket var det den svarta kabeln som hade gått av i kontakten till den gröna kabeln.
          Coupé 16VT +

          Comment


          • #6
            Pizze, kom dom inte in alls i databoxen? Verkstan jag har använt kommer inte in i min heller, men dom trodde det berodde på att det va en 94:a? Var sitter den däringa kabeln?
            Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

            Comment


            • #7
              Sitter ihopkopplad med en annan motsvarande stycke som man måste separera och använda. Nära höger torpedvägg sitter dom oftast på dom tidigare modeller.
              Fiat 500
              Fordson Super Dexta -64
              Kawasaki Z1A
              Kawasak GPz1100A2
              Suzuki Grand Vitara -11
              Suzuki T500R

              Comment


              • #8
                Skulle köpa tempgivare till min 94:a Fiat Coupe, den var i väldigt dåligt skicka när man tittade efter, men dom hade bara till -95 och uppåt.. Min är en sen -94, så jag antar att det går med 95:ans...

                Nån som vet?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pierre
                  Pizze, kom dom inte in alls i databoxen? Verkstan jag har använt kommer inte in i min heller, men dom trodde det berodde på att det va en 94:a? Var sitter den däringa kabeln?
                  Ja precis, den sitter uppe till höger, framifrån sett. Mellan stötdämpartornet och MAP sensorn. Men det hjälpte inte att dom kopplade in sig på den, han kom inte in ändå. Men å andra sidan så var kanske inte hans dator den bästa, den låg slängd i ett hörn med an massa grejer över sig. Han kom så långt att den sparade fel koderna men sen så la hela skiten bara av, gång efter gång. "Du får köpa en ny styrbox" sa han då å gick in i garaget... jävla FIAT gubbar.
                  Alla är kanske inte sådana, men dom 3 som jag har besökt har inte varit så direkt service inriktade. Men men skit samma det funkar ju nu =)
                  Coupé 16VT +

                  Comment


                  • #10
                    Que??? Även om du skiter i det, vad var det för ena verkstäder?
                    Fiat 500
                    Fordson Super Dexta -64
                    Kawasaki Z1A
                    Kawasak GPz1100A2
                    Suzuki Grand Vitara -11
                    Suzuki T500R

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE]Originally posted by Czappa
                      Que??? Även om du skiter i det, vad var det för ena verkstäder? [/QUO

                      Det var Fiat i Tranås, Jönköping och Tenhult.
                      Coupé 16VT +

                      Comment


                      • #12
                        Är det någon som vet vad felet kan vara om den inte varvar upp till mer än 4000 varv

                        Bilen jag pular med öppnar inte insprutningstiderna tillräkligt. Det blir att satsa på en ny box.
                        Fiat 500
                        Fordson Super Dexta -64
                        Kawasaki Z1A
                        Kawasak GPz1100A2
                        Suzuki Grand Vitara -11
                        Suzuki T500R

                        Comment


                        • #13
                          Jag behöver byta båda kamaxlarna, det är felet :P

                          Comment


                          • #14
                            Vad var det med dom? Var dom nerkörda? Hur långt hade din bil rullat?
                            Fiat 500
                            Fordson Super Dexta -64
                            Kawasaki Z1A
                            Kawasak GPz1100A2
                            Suzuki Grand Vitara -11
                            Suzuki T500R

                            Comment


                            • #15
                              Ja, dom är nedslitna, en mer än den andra, men båda behövs bytas.. Den har gått 14000 mil.


                              Är det nån som har bytt till trimkamaxlar på sin coupe?
                              Last edited by Carina; 5 November 2003, 19:23.

                              Comment

                              Working...
                              X