Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Uno Turbo problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    japp bild på eländet. Nån annan som vet om det är samma kamaxel i Uno60 som Uno75?
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Det var det sjukaste jag sett!!

      angående kammen : Det står i haynes manualen.. har för mig det var samma specs på 60-kammen och 75-kammen..
      annars har jag en turbo-kam och en x1/9 kam.. x1/9 kammen är nog helt ok på unon , fast den saknar slits för fördelaren..

      själv har jag köpt en kam av "sketfull" som kommer bli rolig..

      Edit: Ligger knocken bakåt på bilden eller är den helt borta?
      Last edited by Jens; 5 December 2003, 17:47.
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #18
        Kamaxel

        Ska du sätta en Uno 60 eller 75 kam i en turbo??

        Vaffö de då?;-)
        http://www.parengstrom.com/fiat.htm

        Comment


        • #19
          kammen som sitter orginal är en väldigt snäll kam, 75 och 60-kammen är något bättre.. framför allt lättare att få tag på...
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #20
            Pareng->
            Förgasarkamaxlarna är väl lite vassare än orginal turbokam.

            Jens->
            Det är platsen där knocken skulle varit som syns på bilden.

            Comment


            • #21
              Håller på att gå igenom diverse givare, och kommit fram till att temp-switchen för spridarkylningen är trasig. Nu återstår bara knacksensorn, kan man testa den på något sätt, typ koppla upp den med 5volt och knacka på den med en skruvmejsel?

              Comment


              • #22
                Nu avviker jag lite från ämnet.. men går det verkligen att sätta i en kam från en Uno 60?
                Fiatlös

                ___________________

                Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                Comment


                • #23
                  Wv-mb>> spridarkylning behöver du inte, du kan slänga fläkten och röret över spridarna..

                  Putt>> 1116 cc motorn ska ha samma kam som uno 75.. tror det är uno 60 som har den motorn.. enligt Haynes manualen.
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #24
                    Trevligt då blir det lite mera plats i motorrummet utan fläkten till spridarkylningen. Tänkte slänga på ett öppet filter direkt på LMM oxå så slipper man ett rör samt den fula luftburken.

                    Comment

                    Working...
                    X