Varför ska de proppa alla bilar men onödigt mycket el o skit som bara ska spöka? De brukar oftast inte vara några grova fel men de e irriterande bara...
Först var det ABS/ESP/ASP som spöka på min Stilo rena julgranen i panelen men de löstes enkelt med rattomkopplarbytet men nu uppstår andra "problem" som jag inte sett själv utan min farsa...
Han skulle starta bilen som hade stått hela natten i kall garage så började oljetryckslampan lysa även när motorn va igång den ville inte slockna så han slog av motorn o gick ut för att kolla om den läckt olja o kollade oljenivån samtidigt men allt va som de ska... han går tillbaka och ska starta motorn men den vägrar nu och imobilizer lampan lyser bara, han drar ut nyckeln ur tändningslåset och stoppar in den igen o då startar bilen och allt är OK!
Några dagar efter skulle han iväg igen och kör ut bilen ur garaget och går ut för att låsa garaget när han sätter sig i bilen igen så lyser en röd lampa den som ska indikera överhettad motor fast motorn är kall. Han stänger av motorn igen och kollar under huven om det finns glykol och om den inte frusit men allt är OK! Försöker starta igen men imobilizern igen... men han lyckas starta igen!
Själv har jag aldrig upplevt nått liknande som farsan liksom han som aldrig lyckades se ABS/ESP/ASP faliure som gav upp som jag upplevde flera gånger. Bilen verkar bara javlas med olika fel med olika personer...
Nån mer som haft problem med imobilizern? Bilen ska in på service om 2 veckor ska be de kolla efter felkoder i systemet och eventuella fel...
Hatar för mycket lull lull i bilen älskar fortfarande min gamla Tipo!
Först var det ABS/ESP/ASP som spöka på min Stilo rena julgranen i panelen men de löstes enkelt med rattomkopplarbytet men nu uppstår andra "problem" som jag inte sett själv utan min farsa...
Han skulle starta bilen som hade stått hela natten i kall garage så började oljetryckslampan lysa även när motorn va igång den ville inte slockna så han slog av motorn o gick ut för att kolla om den läckt olja o kollade oljenivån samtidigt men allt va som de ska... han går tillbaka och ska starta motorn men den vägrar nu och imobilizer lampan lyser bara, han drar ut nyckeln ur tändningslåset och stoppar in den igen o då startar bilen och allt är OK!
Några dagar efter skulle han iväg igen och kör ut bilen ur garaget och går ut för att låsa garaget när han sätter sig i bilen igen så lyser en röd lampa den som ska indikera överhettad motor fast motorn är kall. Han stänger av motorn igen och kollar under huven om det finns glykol och om den inte frusit men allt är OK! Försöker starta igen men imobilizern igen... men han lyckas starta igen!
Själv har jag aldrig upplevt nått liknande som farsan liksom han som aldrig lyckades se ABS/ESP/ASP faliure som gav upp som jag upplevde flera gånger. Bilen verkar bara javlas med olika fel med olika personer...
Nån mer som haft problem med imobilizern? Bilen ska in på service om 2 veckor ska be de kolla efter felkoder i systemet och eventuella fel...
Hatar för mycket lull lull i bilen älskar fortfarande min gamla Tipo!
Comment