Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tjuvstopp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tjuvstopp

    Hå och hej, jag undrar om någon därute kan förklara vad som har drabbat mig......Mitt problem består i att min UNO -45 ie stannar för mig emellanåt. Den bara hostar till och dör. Efter allt från fem till trettio minuter går den att starta igen, och då går den så fint som allra helst. Jag har bytt bränslefilter utan resultat. I somras bytte jag alla tänddelar. Vad kan det vara??? Det är ju så mysko att det bara inträffar ibland, sen kan den gå som en klocka i flera dagar. Jag tror att det händer när det har varit oflyt i trafiken med många trafikljusstopp och liknande (låter konstigt, men det verkar vara så), den stannar oftast inte på tomgång utan under gång. Jag skulle gissa att "något" blir för varmt under de många stoppen..... Jag har misstänkt bränslepumpen, men jag vet inte. Jag är tacksam för alla ledtrådar jag kan få.

  • #2
    Jaaa....

    ... om du inte redan har bytt hallgivaren, så skulle jag nästan sätta en hundralapp på att det är den som spökar!

    Brukar ge precis de symptom du säger...

    Mvh Örjan.

    Comment


    • #3
      OK. Jag har inte monsterkoll på var hallgivaren sitter eller exakt vad den gör. Jag vet att den har något med tändningen att göra, men var hittar jag den? Sitter den i fördelaren eller??? Är den bökig att byta? Känner mig lite på läktaren när det gäller tändsystemet, suck......

      Comment


      • #4
        Låter precis som ett fel jag hade på en Opel Vectra..... (jag vet..)

        Det var reläet till bränslepumpen som spökade. Letade i flera veckor efter felet innan jag fick tips om reläet. Efter byte gick bilen som en klocka igen (om nu en Opel kan gå som en klocka...)

        Comment


        • #5
          Japp..

          .. den sitter innanför fördelaren.. eller i fördelaren kanske det heter. Det är en liten skitgrej som tack och lov går att byta separat (till skillnad mot ris-Mittibitchi där man får köpa en hel klump för 4000:-)

          Prata med verkstan så kan dom nog hjälpa dig att beställa hem den då jag ej tror att den går att få tag på ifrån mekonomen eller liknande.

          Vet inte exact vad den gör egentligen, men jag gissar på att det är något elektroniskt.

          \Ö.

          Comment


          • #6
            Jag provocerade skräpet igår så att den stannade hemma för att bli stående, och konstaterade då att motorn iallafall fick soppa. Något galet med själva gnistleveransen borde det ju alltså vara. På Fiat här i Örebro trodde dom att det kunde vara tändplattan och eventuellt vacuumklockan. Jag hittade en komplett fördelare på en skrot, så vi får se hur det går när jag får hem den.....då har jag åtminstone bytt ut tändplatta, vacuumklocka och hallgivare, då vore det väl märkvärdigt om det inte skulle gå att klämma ur några mil till ur den....

            Comment

            Working...
            X