Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    YES!!

    Funderar på att göra 4 st, då är ju alla hjul intäckta men ska försöka göra dem så diskreta som möjligt ska ev göra dem i ABS, enda sättet att få rent slutpipen idag är med autosol men det är drygt i längden. Eller Diamant vax.

    MVH HG
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

    Comment


    • #17
      ...mera rör...

      Igår tillbringade jag kvällen under Coupén för att snygga till avgasystemet. "Avgasstrumpan" framför katten läckte så jag tog ned framröret och kapade bort den läckande strumpan. Upptäckte då att det sitter rena rama strypningen på insidan av originalstrumpans bakände. Från turbon är det knappt 3", sedan smalnar det av innan strumpan till ca 2.5" (på utsidan). Inne i strumpans smalaste del är det uppskattningsvis "bara" 2" (kanske inte ens det). Sedan blir det grövre igen....

      Finns det någon förklaring till denna konstruktion? Höja farten på gasen, eller liknande? Eller är det bara en miss i konstruktionen?

      Nu sitter det iaf grövre doningar på plats :-)

      /B
      Stilo & GSXR1000 Race

      Comment


      • #18
        Låter intressant, men du har en 16VT eller?
        Är det någon som vet om samma sak gäller på 20VT?
        Det kanske skulle vara ide att modifiera om man ändå ska bytta avgasrör!
        Förresten var det någon märktbar skillnad före/efter bytet?
        Tony
        SDE Racing
        Coupe 20VT-97 under konstruktion
        Marea Weekend HLX-97 påställd
        Punto 75 SX-98 påställd
        Tipo 1,4ei-94 såld

        Comment


        • #19
          Tony & Anell

          Det är som smalast under 2"! :-(
          Det är en strypning har jag fåt förklarat för mig men jag kan ha förståt fel...
          Denna stypning ska vara både på 20V & 16V...
          /Jimmy
          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #20
            Röret

            såg lite vulgo ut. Antagligen sett bättre ut om det gått rakt bakåt men det gör det ju inte på Kupeerna........

            Comment


            • #21
              pååå tal

              om stänkskydd varför är inte det standard på nån ny bil längre för?? Det finns ju inget bättre skydd på dsidorna
              Det finns ju som tillval till vissa men det bryr ju sig ingen om,,, När dom är lackade ända när så nöter det ju av på nolltid-.,-.. Fiat hade ju sina "lineassoari" eller hur man stavar det, Köpte vi till våran första Croma Turbo,stod Croma på dom såg väl kanske lite väl "pråliga" ut men som sagt funktion före form!,.-.-

              Comment


              • #22
                Tony: Självklart tycker man att effekten ökar dramatiskt efter minsta lilla modifiering :-) Allvarligt talat så tycker jag att den är mycket varvvilligare nu när strumpa och Pecosystem är monterat.

                Här kommer en sista bild! Nu är inpassningen mot stötfångaren näst intill perfekt så det ser betydligt trevligare ut.

                /B
                Attached Files
                Stilo & GSXR1000 Race

                Comment


                • #23
                  Det såg

                  väldigt mycket bättre ut-., Riktigt snyyggt!!!
                  /HH

                  Comment

                  Working...
                  X