Annan turbo till min bil
Funderar på en sak... Ska köpa ett T25 aggregat till min Punto GT snart.... Vilka fördelar har ett sk. kollektorgrenrör (4-1)???
Vad är bäst för att få en så kort spool-up tid som möjligt? Litet eller stort avgashus eller vad bör man ha? Jag vill inte ha effekt av turbon först vid 5000 varv/minut...
(Kommer förmodligen att använda original-ecu:n, för att köpa en annan blir nog lite dyrt.)
Kom gärna med lite synpunkter och idéer!
Funderar på en sak... Ska köpa ett T25 aggregat till min Punto GT snart.... Vilka fördelar har ett sk. kollektorgrenrör (4-1)???
Vad är bäst för att få en så kort spool-up tid som möjligt? Litet eller stort avgashus eller vad bör man ha? Jag vill inte ha effekt av turbon först vid 5000 varv/minut...
(Kommer förmodligen att använda original-ecu:n, för att köpa en annan blir nog lite dyrt.)
Kom gärna med lite synpunkter och idéer!
Comment