Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varierande temp i kupé fläkten!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varierande temp i kupé fläkten!!!

    Hej,

    Jag har märkt att min nyinköpta punto har ett konstigt fenomen när det gäller kupé fläktens temp. Den blåser nästan kall luft på tomgång och när jag varvar upp motorn blåser det varmt men ändå inte riktigt varmt...
    Är det dålig tryck i vattenpumpen? håller den på att vinka hejdå? eller finns det andra orsak?
    Smuts/ igensatt i fläktelementet? fast det låter inte troligt på en bil som har gått 9000mil som är dessutom fullservad....


    Tacksam för svar.

  • #2
    Det första du bor kolla är vattennivån och termostaten,
    är det bifjäder eller vad det kallas? prova att knacka på den när motorn e varm. kan vara att det är avlagringar å grejer på så den inte öppnar ordentligt då strömmar det mera vatten igenom när du ger gas,. och inte alls mycket när du går på tommgång.
    det är vad jag komma på.
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

    Comment


    • #3
      ja håller me santazia... minns på min gamla Tipo när ja rullar på motorväg så värmer den när ja stannar så flåsar den kall luft på mig... orsak: för låg kylarvatten nivå...
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Det måste vara termostaten i så fall då kylarvatten nivån är på max....

        Comment

        Working...
        X