If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tror att om man tar en bit alu och svarvar till så att den passar uppe på fjäder benet så kan man få upp den 4-5 mm
men man måste passa drivaxlar och annat så att det inte blir för mycket vinkel.Bak axeln är nog inte något större problem en stål bit under bladfjädrarna (ganska lätt va!!)
"Esistono e le puoi trovare senza nessun problema da MONDO4x4 (Milano - 02.7496093) a € 99,00 (euro) cadauna IVA compresa e sono state progettate appositamente per rialzare la Fiat Panda 4x4 di circa 5 cm. "
Tyvärr är sidan Kit di Rialzo på http://www.mondo4x4.it/ under konstruktion, inga bilder eller info.
När det gäller bak så är det bara en spacer platta som behövs och längre bultar.. fram är det lite sämmre men vi ska nog svarva till runda Spacers till dom oxå men på 3 cm grovlek, problemet med axlarna fram tor jag inte ska bli nott problem däremot måste man nog sänka krängninghämmaren och göra en framvagns inställning. bak måste längre dämpare sättas dit om man ska höja mer en 3 cm
Det är allteles riktigt de!!
Men tror du att det finns längre dämpare att få tag i annars får man nog göra en konsoll för dämparna så dom räcker.
Camber lutningen i fram måste man nog försöka göra avlånga hål i stötdämpar fästet så att man kan luta hjulet innåt litegran.
Märkta det på min då jag satte 14" på att vinkeln vart lite mycke.
Eller så var det innan jag satte på hjulen?
Det låter dyrt Har en kompis som har en FÅRD (mår illa bara jag försöker skriva .... )Han skulle beställa några fästen just för enkel hetens skull.Dagen efter stod han med kaptrissa och svets i högstahugg och gjorde dom själv.Han behövde inte säga mer än att dom kostade mycke.
Själv är bäste dräng....eller
/volumex
Har mailat firman i italien som hade höjnings satser.hoppas att dom förstår ytrikiska återkommer med detaljer.
Här http://www.eurofourwheeler.com/detta...idprodotto=161
finns "Free Wheel Hubs" (vad det nu är) till Panda4x4 för 280 Euro.
Ladda ner "Listino" för lite mer info+priser. Eurofourwheeler har även hasplåt och bull-bar till Panda4x4.
Comment