Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oljeläcka ventilkåpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oljeläcka ventilkåpa

    Det läcker olja genom en av muttrarna som håller ventilkåpan på plats på min Punto, trots ny packning. Kommer genom muttern som sitter under oljepåfyllningshålet, har för mig att andra haft samma problem? Någon nämnde att man kan ha dit lite gummi-tätning av någon slag som härdar under värme och så blir det tätt, någon som vet vad det är? Behöver man vara orolig för sprickor i motorn nu också?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Punton läcker som en inkontinent 80-åring!

    Nej men seriöst....många har samma problem inkl mig själv. Det är ett kännt faktum att Punton är olje törstig och att den inte håller tätt. Inget att oroa sig för.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      Jo, kan tänka mig det. Fast min slickade inte i sig mer än ungefär 1/2-liter på senaste 1000 milen.

      Är dock säker på att någon nämnt att de tätat en UNO med typ packningstätningsklet p.g.a. samma oljeläckage som jag har nu. Ser ut som svart silicon gissar jag och härdar under värme, verkligen ingen som vet eller har jag drömt nu igen?
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        oj då ! jag fick bara tag på en packningsats till punto gt.. topppackning och ventilkåpepackning ser ut att passa..nu kanske det börjar läcka bara för det..
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          jag har inget läckage - ÄNNU! Men det brukar funka med material som härdar av värme, se upp bara så att du inte fixar dit det så att det aldrig mer går att ta loss just den muttern
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment

          Working...
          X