Announcement

Collapse
No announcement yet.

uno fråga..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • uno fråga..

    Hittade en uno turbo till salu som jag blev sugen på att köpa.
    Är ingen turbomekare så det är säkert en väldigt dum fråga men han sa att en pinbult i turbon var trasig så den gick inte att köra, är det lätt att laga eller är det ny turbo som gäller?
    jo nu är det så att jag kommer att bli fattig!
    .:: www.starmate.se ::.

  • #2
    Hej! om du tänker på den UNO TURBON i jönköping så har jag köpt den... angående pinnbulten till turbon så var det inte någon bult mellan grenrör och turbo utan turbo och avgas + att ena skärmen var till tryckt + ingen fram kofångare + Jamex fet rally stolar + fet 15" fälgar + en drivknut var helt kass+allt annat som stod i annonsen... den fiaten måste vara sveriges finaste uno turbo? att det skulle finnas 200hk i den är inte troligt bilen var även lättad till 840KG..... Kan lägga upp lite bilder på den om du har lust ( OBS inga blinkers,bak/fram kofångare, lister inte monterade på bilden. MVH shiva
    Bilen enligt han som jag köpte den av skulle göra 0-100 på 4.7sek
    Den skulle även ha liggat jämnsides med en yamaha F1 eller nåt sånt
    Last edited by Shiva; 28 April 2004, 18:08.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Shiva
      Hej! om du tänker på den UNO TURBON i jönköping så har jag köpt den... angående pinnbulten till turbon så var det inte någon bult mellan grenrör och turbo utan turbo och avgas + att ena skärmen var till tryckt + ingen fram kofångare + Jamex fet rally stolar + fet 15" fälgar + en drivknut var helt kass+allt annat som stod i annonsen... den fiaten måste vara sveriges finaste uno turbo? att det skulle finnas 200hk i den är inte troligt bilen var även lättad till 840KG..... Kan lägga upp lite bilder på den om du har lust ( OBS inga blinkers,bak/fram kofångare, lister inte monterade på bilden. MVH shiva
      Bilen enligt han som jag köpte den av skulle göra 0-100 på 4.7sek
      Den skulle även ha liggat jämnsides med en yamaha F1 eller nåt sånt
      jo det var den jag menade, kul att du investerade! kändes lite väl långt att åka 110 mil enkel väg.. så jag orkade inte få tummen ur arslet
      jo nu är det så att jag kommer att bli fattig!
      .:: www.starmate.se ::.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Shiva
        Hej! om du tänker på den UNO TURBON i jönköping så har jag köpt den... angående pinnbulten till turbon så var det inte någon bult mellan grenrör och turbo utan turbo och avgas + att ena skärmen var till tryckt + ingen fram kofångare + Jamex fet rally stolar + fet 15" fälgar + en drivknut var helt kass+allt annat som stod i annonsen... den fiaten måste vara sveriges finaste uno turbo? att det skulle finnas 200hk i den är inte troligt bilen var även lättad till 840KG..... Kan lägga upp lite bilder på den om du har lust ( OBS inga blinkers,bak/fram kofångare, lister inte monterade på bilden. MVH shiva
        Bilen enligt han som jag köpte den av skulle göra 0-100 på 4.7sek
        Den skulle även ha liggat jämnsides med en yamaha F1 eller nåt sånt
        Jag förstår inte riktigt..? Var den ett ras eller?
        Vad är gjort med motorn..? turbo osv.
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          Tjena!

          Kände killen som byggt/gjort iordning den...nja några 200hk är det ju nog inte som du säger,men kan ju alltid trimmas till 200 =)

          Dragit jämt med en yamaha F1??vad är det?R1 kanske?

          Det har jag svårt att tro,du kan ju inte gå på sånt när du köper en bil...hahahaha skojar bara!

          Sist jag såg den var den jävligt fin,men den stod ju avstäld några år,så jag vet inte hur den är nu....men kan mycket väl vara landets finaste om skicket är detsamma...

          Lycka till och grattis till en fräck uno som kostat killen en slant,som du fick relativt billigt..

          Mvh
          Dejan

          Comment


          • #6
            då vill jag se lite bilder på den blev nyfiken... ev. vad som har gjorts med den?!

            MVH
            Almir
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Hej! Ja vad jag skrev fel där,F1 är väl en moped eller R1 skulle det vara. Ja skicket är det ABSOLUT inget fel på förutom att det är lite så fix på den. Det var någon tant som hade backat på ägaren så att ena fram skärmen hade en liten buckla + att blinkerserna är kass + att kofongaren i fram fattas på grund av tanten som backa in i honom..... Kan du ta reda på vad som är fixat på den alltså topp,svänghjul,turbo,mm.mm...... Jag köpte bilen för 13000kr hur mycket kan ha lagt ut på den tro?
              MVH joacim


              Originally posted by Dejan
              Tjena!

              Kände killen som byggt/gjort iordning den...nja några 200hk är det ju nog inte som du säger,men kan ju alltid trimmas till 200 =)

              Dragit jämt med en yamaha F1??vad är det?R1 kanske?

              Det har jag svårt att tro,du kan ju inte gå på sånt när du köper en bil...hahahaha skojar bara!

              Sist jag såg den var den jävligt fin,men den stod ju avstäld några år,så jag vet inte hur den är nu....men kan mycket väl vara landets finaste om skicket är detsamma...

              Lycka till och grattis till en fräck uno som kostat killen en slant,som du fick relativt billigt..

              Mvh
              Dejan

              Comment


              • #8
                Tjena!

                Ja killen som ägde bilen omkom tyvär i en bilolycka,det var hans lillebror du köpte bilen av....

                Kommer inte riktigt ihåg vad han hade gjort med den för detta var ca 4år sen....men har för mej att toppen hade han ju grejjat med samt bytt turbo m.m...ska försöka kolla upp det åt dej,,,,

                Pengarna som var utlagda på bilen berättade han oxå men tyvär glömt den summan med....kan även försöka kolla upp det,men lovar inget....

                Vet iallafall att den Var värderad ganska högt av försäkringsbolaget...om han inte överdrev...

                Men som sagt fixa den nu och börja köra lite race med den =)

                Den behöver vädras lite =)

                Mvh
                Dejan

                Comment

                Working...
                X