Announcement

Collapse
No announcement yet.

val av lim etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • val av lim etc.

    Har precis köpt en hejdundras spoiler och äntligen mottagit den från Tyskland.... Men då kommer man ju till monteringen... Antar att den ska limmas, men med vad för lim, håller det att limmas i glaset på bakluckan? Är en WRC-vinge, så den sitter inte som alla andra gör, antar jag. Man kan väl inte gärna borra hål och så?

    En annan sak, hur är det med besiktningen med en vinge på, går den igenom utan problem här i Sverige?

    Hoppas någon har monterat vinge och kan delge mig lite tips!
    /Fredde
    Last edited by Freddan_BA; 18 April 2004, 17:16.
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Re: val av lim etc.

    Originally posted by Freddan_BA
    Har precis köpt en hejdundras spoiler och äntligen mottagit den från Tyskland.... Men då kommer man ju till monteringen... Antar att den ska limmas, men med vad för lim, håller det att limmas i glaset på bakluckan? Är en WRC-vinge, så den sitter inte som alla andra gör, antar jag. Man kan väl inte gärna borra hål och så?

    En annan sak, hur är det med besiktningen med en vinge på, går den igenom utan problem här i Sverige?

    Hoppas någon har monterat vinge och kan delge mig lite tips!
    /Fredde
    tja!

    Inte direkt kul att borra hål när man ska montera vinge. Men jag tror det är bäst att både limma o borra. Dels så sitter den bättre med skruv, plus att den finns en massa folk som inte kan skilja på vad som är deras elr inte. Stöldrisken tänker jag på då.

    Besktning vet jag inte riktigt, beror på kanske hur stor vingen är. Annars ska det inte vara några problem.

    Men om du borrar, tänka på att rostskydda, och osv..annars kan det lätt komma in fukt, o rost bildas.

    lycka till!

    /siffredi

    Comment


    • #3
      ok, e med på noterna, ja det får väl bli någon härlig kombination där...
      Men annars - är det snyggast med vingen i samma färg som bilen?
      Eller ska man lacka i silver eller något annat, få höra era åsikter!!!
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        Micro (t.ex) har speciellt lim för att just monterar vingar/spoilers, Realcar har det säkert också!

        Vingen får inte sticka utanför bilens kanter. Samt att den ej får vara i aluminium. Vet inte vad som mer gäller.

        Ang. vilken färg den ska vara i tycker jag beror lite på vad det är för slags vinge/spoiler, lägg gärna in en bild på den =)
        Last edited by Hilding; 18 April 2004, 19:17.
        Föredetta Coupé ägare -
        http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

        Comment


        • #5
          jepp, ska försöka fixa en bild, men kallas för WRC -vinge.
          Tror inte den sticker ut nämnvärt.
          Men frågan är om den ska ha samma färg som bilen eller aluminiumfärg eller silver eller så, men ska fixa bild!
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            här kommer bilder hoppas jag
            Attached Files
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              och bild nr. 2
              Attached Files
              Fiat Punto GT - Turbo for fun

              Comment

              Working...
              X