Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta halvljuslampan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta halvljuslampan...

    Ja så e man hemma med blodiga händer efter en lampbyte på Stilon! Allvar det måste finnas enklare sätt o byta ut den fick riva av batteriet och hela hållaren som batteriet sitter och ändå kom jag knappt åt lampan, ett helvete att ta ut den och ännu mera helvete o få tebax allt... jag kanske har stora händer lr e de bara dålig konstruktion? Hoppas aldrig den går sönder igen, i alla fall vänstra sida som e svårast o byta!

    Nån som sett hur lampbytet sker på nya volvo s40? Jo man "öppnar" strålkastaren som tanklocket, riktigt smart gjort!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    finns även två pinnar som håller strålkastaren. som man lyfter upp. sedan tar man ut den i fammnen., antingen så är detta på mw eller 5d är inte säker..
    Fiat Bravo såld

    Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

    Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

    Fiat Punto HGT

    Comment


    • #3
      Originally posted by santazia
      finns även två pinnar som håller strålkastaren. som man lyfter upp. sedan tar man ut den i fammnen., antingen så är detta på mw eller 5d är inte säker..
      De fanns bara en vit pinne som jag såg det stod inget i instruktionsboken om att lyfta ut strålkasteren... säg inte att det går o göra så på min Stilo för då blir jag galen! Men o andra sidan kan det bli lättare nästa gång!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment

      Working...
      X