Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiat regatta -88

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fiat regatta -88

    Jag har köpt en Fiat regatta 90SIe från -88. Det enda den gör är gå sönder om och om igen, vi har t.o.m bytt motorn till en som endast gått 1600 mil. Den förra hade inte gått mer än 7000, men vi tyckte bytet var värt det...
    Nu har den så gått sönder igen och vi kan inget om bilar så jag försöker här: igår när den startade lät det "poff" från avgasröret men bilen fungerade ändå. Idag ville den först inte starta men efter några försök gick det. Vid körning låter det som om den motorn "varvar", och efter man stannat går det inte att starta igen. Alla lampor blinkar. Efter en stund kan man starta men inte 2 ggr på raken då den bara spinner lite och sen dör. vad kan det vara?
    Ska jag skrota den eller kan jag sälja delar till någon om jag har otur och verkstaden säger att det kommer kosta oss massor av pengar?

    Tacksam för svar...

  • #2
    Jag skulle i ditt läge leta upp en billig verkstad och be dem göra vad de kan för så lite pengar som möjligt. Det kan ju vara nåt enkelt som tjuvluft, igensatta filter, el.dyl.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Min erfarenhet av dessa är att de är bra mekaniskt men har väldiga problem med elektroniken. Jag gissar att det är nåt med styrsystemet till motorn som krånglar. Vilka lampor är det som lyser? Byttes styrenheten vid motorbytet?
      Last edited by Jonas; 19 April 2004, 23:58.

      Comment

      Working...
      X