Announcement

Collapse
No announcement yet.

saab9k och tempra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • saab9k och tempra?

    är det samma bottenplatta i de bilarna?
    croma är juh nästan samma som tempran right?
    Ska byta motor i min tempra.. är saab 9000 motorn bra? turbo?
    Jag måste värkligen ha hjälp vill ha en bra turbo motor till tempran som pallar av mycket!

    Börjar mjukt med orginal motor o fortsätter ädr efter
    mvh stefan

  • #2
    Ojoj Blodsalv (vad betyder det förresten? blod.. salva?) jag tror du är på gränsen till att göra det lite svårt för sig själv.
    Varför inte bara ta en Croma Turbo-motor? Det är en bättre motor än Saabens och den passar förmodligen mycket bättre.
    Och nej, Tempra delar bottenplatta med Tipo, inte Croma (som delar med Saab).
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Blodsalv.. eheh fråne n låt med ett band som hter FInntroll (låten heter BlodsÄlv)
      hmm fick för mig att det var samma som croma/fiat.. alltså typ samma bil, men tror du det är svårt att sätta i en croma motor i en tempra?
      tempra är inte så mycket att häng ajulgran med

      mvh stefan

      Comment


      • #4
        Aha.. är det en Tempra 1.6 du har? Annars finns ju 2.0 oxå... Det borde väl inte vara så omöjligt för en händig person att byta motor, nej. Man får väl uppgradera pumpar, avgassystem, bromsar osv. oxå.

        Ett annat (lite lättare) val man kan göra är att byta till en Croma Turbo. Kostar typ ingenting, om man hittar en.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Jo det är sant men jag fick bilen av pappa som "första bil" så det känns lite dumt att göra mig av med den, han vill att jag ska pula med den o ha nått att känna på innan jag lägger ner pengar på att köpa en bil o sen sätta cirkelsågen i den på en gång, utan han vill att jag ska kräma skiten ur den här först! hehe

          tänkte skaffa en croma motor, sen göra ganska mycket med den, kanske lämna in den på renovering o planatoppen o fixa o dona lite... =)

          Comment


          • #6
            Tempra Turbo såldes i Brasilien och hade en 2.0 liters med 165 hk förmodligen samma motor som Croma turbo.
            Titta in på Tempra klubbens hemsida http://www.tempraclube.com/index3.html

            Använd Babelfish för att översätta från portugisiska till engelska.
            Viper

            Comment


            • #7
              Originally posted by Viper
              Tempra Turbo såldes i Brasilien och hade en 2.0 liters med 165 hk förmodligen samma motor som Croma turbo.
              Titta in på Tempra klubbens hemsida http://www.tempraclube.com/index3.html

              Använd Babelfish för att översätta från portugisiska till engelska.
              Nej fan tack för länken!!!
              Fina bilder o inspiration!

              Måste dock fixa en motor :/

              Comment

              Working...
              X