Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nä nu j*vlar räcker det

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det där med att det "bara" är barn familjer som sabbar tror jag inte mycket på det kan vara vem som helst som slår upp dörren. Om de gör det för att jävlas eller av ren okunnskap vet man ju inte.

    Funderar lite på att skaffa båt fendrar att kasta ut vid parkering!!!
    Webbmaster på www.modsport.just.nu

    Comment


    • #17
      Jag är rätt säker på att en del slår upp dörren i sidan på bilen bredvid bara för att jävlas. Har hänt mig flera gånger, sista gången såg jag det innefrån affären där jag handlade (som tur var hade jag inte Coupén då). Betalade, gick ut och inspekterade förödelsen: ett stort veck i plåten på bakdörren. Så stor skada blir det inte om man bara råkar slå i dörren, det här måste ha varit med kraft.

      Då slog det slint i huvudet, jag öppnade min bakdörr och dängde den allt vad jag kunde i bilen bredvid. Sen tog jag nyckeln och ritade ett vackert Zorro-märke i lacken. Dumt som f-n men det kändes otroligt skönt efteråt.

      Jag undviker ALLTID att parkera bredvid äldre bilar, hantverkarbilar, stadsjeepar, skåpbilar av alla slag, pensionärsbilar (Corollor mm). Kan jag så ställer jag mig längst bort på parkeringen. Gör inget med 1 minuts extra promenad. Dessutom slipper jag leta plats och spar tid.

      Coupén har jag inte vågat ställa på någon allmän parkering ännu. Ska det handlas så gör jag det bara om frun är med och jag kan sitta kvar, annars får det vara eller så blir det med familjebilen. Sjukt tycker hon (jag håller nog med) men hon börjar förstå.

      /Janne

      Comment


      • #18
        Fickparkeringar är ju också ett aber... här i Stockholm är det ofta överfullt men ibland hittar man en ficka som man knölar in sig i. Inte mycket utrymme varken till bilen framför eller bakom. Det är ju lugnt om inte den generella inställningen verkar vara att man slänger i backen, backar tills det tar stopp mot bilen bakom och sen kör man ut. I stockholm är ju chansen att hitta förövaren rätt liten... Inte så roligt det heller, men måste man välja är det kanske bättre med märken frampå än på sidan

        Comment


        • #19
          blueprint:

          *asg* zorromärke? grymt gjort måste jag säga!!
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment


          • #20
            Lite

            Galen!!! poäng där allt.......

            Comment


            • #21
              Heja Zorro

              Tyvärr hjälper det inte alltid att någon sitter kvar i bilen på parkeringen. Min brorsa hade just tagit fram sin Alfa för våren och för att få en extra provtur åkte vi ner till macken för att kolla luften i däcken istället för att sparka igång kompressorn. Han hann knappt mer än gå ur bilen förrän en kärring parkerar bredvid och slänger upp dörren rakt i sidan där jag satt. Jag hann inte reagera, fanns inte en chans. Men jäklar vad många vackra ord den tanten fick skrikna till sig....
              "Samtalet" började med "Vad i helvete gör du kärringjävel?!"
              Hrmm rätt pinsamt men det förtjänade hon, hon ska vara glad att hon kom så lindrigt undan.
              Brorsan fick däremot byta en sprucken backspegel och lacka om hela dörren...
              Svart chippad Uno turbo -90
              och illgul 128:a -74

              Comment


              • #22
                Originally posted by Blueprint
                Då slog det slint i huvudet, jag öppnade min bakdörr och dängde den allt vad jag kunde i bilen bredvid. Sen tog jag nyckeln och ritade ett vackert Zorro-märke i lacken. Dumt som f-n men det kändes otroligt skönt efteråt.

                /Janne
                Hoppas du skojar, annars har du allvarliga problem.
                /Mattias

                www.barchetta.se

                Comment


                • #23
                  trycka ut småbulor

                  Om det bara är bulor utan skarpa veck eller lacksläpp, kan man få dem uttryckta. Kostar från 300-1000 per bula, beroende på firma och resultat. Fått det gjort själv med mycket bra resultat Även en ganska djup (flera mm) och stor (5 cm) bula (resväska, ölback, eller?).

                  För övrigt är folk i detta land generellt sett ofattbart hänsynslösa i detta avseende. I alla fall jämfört med Tyskland och Schweiz, som jag käner till något. Man mår illa. Jo tyvärr är det slående hur vanligt det är att barn/stressade föräldrar är "förrövare", även om det finns många undantag (tack till er som står för hänsyn!). Många verkar inte bry sig när de är anonyma. Man tycker att man åtminsone kunde sätta på fula "stötdämpare" på de egna dörrkanterna om man inte orkar engagera sig i att vara aktsam dagligdags. När det händer på bilar som rimligen är extra kära ägodelar som här, tycker man att det är extra obegripligt att folk inte kan ta det lite lungt...

                  Comment

                  Working...
                  X