Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta lambda + att bilen varvar bara 4000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta lambda + att bilen varvar bara 4000

    Kul att skruva bil (not!!). Ska byta lambda...men vet inte om hur de tre tåtarna ska sitta...spelar det någon roll....eller är de uppmärkta på originallambdan!?!

    Sedan har jag fått ett nytt fenomen....efter en rekning m. motortvätt, så gick bilen någon dag, sedan började den att bete sig som en varvtalsregulator gick in...o det redan vid 4000, i övrigt så går den som vanligt.....någon bra idé??
    Sitter väl någon givare som talar om vilket varvtal den håller...men var sitter den......!

    Jag är öppen för alla förslag o idéer

    Just det, har en Lancia Delta 2,0...UTAN turbo, men det är väl samma motor i bla Fiat Coupé UTAN turbo

  • #2
    Vatten under tändhattarna?
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      Provat det redan!!

      .....kan inte få ut något mer vatten i allafall!!

      Comment


      • #4
        Just det.....

        .....den gick lite orent den första kilometern......tills den hade torkat till...kan någonting tagit skada utav det (förutom kat´en, men det påverkar ju inte gången!!)

        Comment


        • #5
          Re: Byta lambda + att bilen varvar bara 4000

          Originally posted by eh00jhd

          Just det, har en Lancia Delta 2,0...UTAN turbo, men det är väl samma motor i bla Fiat Coupé UTAN turbo
          Samma motor som Tipo 16V då (Sedicivalvole) har!
          Nä man kan inte få tag i Haynes bok till Tipon heller...

          I övrigt har jag tyvärr inte så många bra råd.. tja försök koppla kablarna till lambdan som innan.. dvs. som färgerna satt innan!
          (Jo det förutsätter att nya lambdan har samma färger på kablarna å hur sannolikt är det?)

          Comment


          • #6
            Ang verkstadsmanual...Fiat Tipo!

            Går att hitta på Ebay, vanligtvis upp till 1,6l, men jag hittade en tysk version som även täckte 2,0 oxå, även Fiat Coupé går att hitta.
            Beställde en CD för Coupén.

            Comment


            • #7
              på min är det TPS:en som strular. Har samma fenomen som du, varvar till 4000rpm. Åk till närmaste Fiat verkstad så kan dom koppla upp din bil och se vad felt är. Blir billigare än att hålla på och byta en massa saker i onödan.
              Coupé 16VT +

              Comment


              • #8
                Löste det!

                I mitt fall var det vatten i kontakten som sitter på gasspjället, sedan gick det fin fint!

                Comment

                Working...
                X