Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missljud från bakre stötdämpare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Missljud från bakre stötdämpare

    Nu har jag stått ut med detta ett tag och börjar bli trött på det oxå!

    Jag hör missljud från bakvagnen och tror att det kommer från stötdämparna. Hörs bäst när det är blött ute och man svänger! Det låter som när man gnider gummi mot stål och lite som det skrapar nånstans...

    Har försökt demostrera det till min verkstad men det var torrt den dagen så man hörde inget! Har knappt någon tid att åka till verkstan och fixa det så ont om tid!

    Nån som vet hur man kan bli av med "oljudet"? Har lite silikon spray som tydligen ska vara bra och dämpa missljudet men har inte sprayat på än som sagt har inte tid att mecka! Ska spraya lite när jag byter till vinterpuckar! Vore bra med fler förslag när jag ändå har bilen "uppe"

    /A
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Re: Missljud från bakre stötdämpare

    Originally posted by 84jr0
    Nu har jag stått ut med detta ett tag och börjar bli trött på det oxå!

    Jag hör missljud från bakvagnen och tror att det kommer från stötdämparna. Hörs bäst när det är blött ute och man svänger! Det låter som när man gnider gummi mot stål och lite som det skrapar nånstans...

    Har försökt demostrera det till min verkstad men det var torrt den dagen så man hörde inget! Har knappt någon tid att åka till verkstan och fixa det så ont om tid!

    Nån som vet hur man kan bli av med "oljudet"? Har lite silikon spray som tydligen ska vara bra och dämpa missljudet men har inte sprayat på än som sagt har inte tid att mecka! Ska spraya lite när jag byter till vinterpuckar! Vore bra med fler förslag när jag ändå har bilen "uppe"

    /A
    Kom du fram till något? (om du kommer ihåg)
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #3
      Har liknande på Punton ibland men väldigt svagt..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Re: Re: Missljud från bakre stötdämpare

        Originally posted by plant
        Kom du fram till något? (om du kommer ihåg)
        Oj oj oj det här var gammalt... hade nog ingen coupé då... vad gällde det?
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X