Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimtips croma turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trimtips croma turbo

    Jag har gått och köpt mig en croma turbo så jag undrar om någon har lite tips på hur jag kan få lite fart i kärran till en billig peng.

    Mvh Emil

  • #2
    höj laddtrycket, jag laddar som mest 1.0 bar i min, har funkat bra i snart två år .. men en vacker dag ger den väl upp.. vad vet jag =)
    /Peter

    Comment


    • #3
      grattis till turbobil

      pystrimma han lite bara..
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #4
        Nu har jag bytt ic och höjt laddtrycket lite grann och jag är väldigt nöjd just nu undrar man bara varför jag har väntat så länge med att köpa turbo bil . jag kan nog inte få en roligare bil för en såpass billig peng.
        ICn fick jag byta för att hela gavelen lossnade när jag körde och jag fick tag i en från en saab 9000 som jag har satt dit nu.
        Jag har även en turbo, soppapump och spridare från gamla v70r som jag kan köpa jättebilligt men jag vet inte om det passar och om jag kan hitta någon som kan mappa den och hur mycket motorn tål.

        Mvh Emil

        Comment


        • #5
          Är det bosch bränsleinsprut med luftklaff?

          isåfall kan du nog få till det hyffsat med bränslestyrningen. Man får öppna lmm och spänna fjädern så inte motorn dränks med större spridare.. En progresiv bränsletrycksregulator är nog inte fel det heller..

          Vad flödar dom gamla spridarna ? Är det rätt ohm tal på dom nya?
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #6
            Ja det är ett boch system med luftklaff.
            Spridarna vet jag inte riktigt men jag ska kolla upp dem i veckan.
            Last edited by Emil_G; 12 December 2004, 11:19.

            Comment

            Working...
            X