Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor byte, behov av hjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor byte, behov av hjälp

    ska byta motor i min Fiat Uno 70 Sl från 87, och tänkte om man kan sätta
    i en Fiat Uno 60 motor av samma årsmodel

    Och hur mycket skiljer det på 60 och 70 modellerna....


    Mycket tacksam för svar....//Jesper

  • #2
    tjenare, men varför klassa ner sig till en mindre motor? Låter lite konstigt tycker jag...
    I vilket fall har 70 sl en tvåportsförgasare, så den är bra bränslesnål den med, vi hade en sån och drog 0.6 per mil typ, med fullastad bil när vi drog iväg på semester o dyl, men varvas fick den göra
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #3
      Får inte tag på en likadan motor på skroten så det enda valet jag har är att ta den mindre.....så vi får se om allt passar.....70 sl är inte direkt nån sport bil så det känns inte som ett nerbyte......jag får 60 motorn för 1500:- med växel låda och allt. så det känns inte allt för dyrt......

      Comment


      • #4
        ja, precis, det är ingen sportbil, men ta 60 ian för fan, bra pris ju! Däremot kan du säkert sätta på den gamla förgasarten på den motorn, funkar nog fint skulle jag tro, men men lycka till och ha det gott!
        Om fästena är lika vågar jag inte svara på deessvärre, men de borde vara det...
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          ska passa

          jag har plockat i en uno turbo motor i en 45 i så det med fästena är nog inget problem,
          En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

          Comment

          Working...
          X