Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olika dimljus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Olika dimljus?

    Hej, ska köpa dimljus till Punton tänkte höra finns det olika modeller av dessa? Med olika sorters glas tänkte jag främst på.
    Tänkte att det kanske var olika på olika modeller, vore glad ifall ni som har köpt dimljus i efterhand har nån aning!
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Finns det så köper man klarglas och inget annat...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Jag vet att det finns blinkers i olika färg..... här kanske dom har.
      http://www.italo-tuning.de

      Mvh
      Marco
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment


      • #4
        tack för de snabba svaren, klarglas skall det bli, ser helt klart snyggast ut
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Var det skillnad på dimljusen till en GT och de andra puntosarna, eller finns det bara en sort att köpa?
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            finns med klarglas och ej klarglas om jag inte missminner mig helt fel! Brukar iof sig stå när man köper den.
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              OK, så inte som med huvudlyktorna som är tonade då?
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                själva glaset i huvudlyktorna är inte tonat, det är bara bakgrunden, på samma sätt i dimstrålkastarna. Klarglas längst fram.
                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                Comment


                • #9
                  OK, så att köpa klarglas dimljus från Ebay innebär att de blir med normal reflektor och inte den nedtonade som sitter i GTn? Och man får byta glaset om man vill ha kvar det lite mörkare intrycket? (segare än vanligt i skallen, ber om ursäkt för det).
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Om jag ska vara ärlig har jag inte 100% koll på detta. Jag har aldrig tagit isär ett dimljus, men av utseendet att döma trodde jag det var så att själva glaset inte var tonat, utan bara reflektorn som reflekterar ljuset.

                    Mvh Fredrik
                    F.A Motor
                    Fiat Punto GT - Turbo for fun

                    Comment

                    Working...
                    X