Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uno turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uno turbo

    Är det olika storlekar på turbo aggregaten mellan årsmoddelerna? Ifall det är det vilken ska jag ha till min 89:a?

    //Eric
    Uno turbo ie 88 röd
    Uno turbo ie 91 svart (död)

  • #2
    Du ska ha en IHI rhb5 vl3 alternativt vl2, spelar ingen roll.
    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
    X1/9
    www.kallebacksmotor.se

    Comment


    • #3
      eller ett gtbb40 funkar nog oxå =)

      lite lagg kanske...men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge =)

      lite seriöst nu då hehe...... jens har helt rätt...annars har gik ett ersättnings agg som dom säger ska kunna leverera 260hk som e bult on....men i verkligheten kanske det klarar 200-215hk....men det kan ju kvitta då det e mkt mer än org agget klarar det ger sig vid ca 150hk å då pumpar det på lånad tid.... å insugs luften kommer att ligga runt 80-90 grader vilket inte e optimalt hehe



      Mvh Matte
      Tror du att det e nån jävla rallybana (hbg polisen)

      Comment


      • #4
        Jag återupplivar tråden och utvecklar frågan. Gäller turbo-rekommendationen endast 89r eller?

        Jag har en UNO T -88 motor (tror jag) i min x1/9:a och den oljeryker som FAN (jag överdriver inte;-)) och det verkar jämnt fördelat över cylindrarna (alla tändstift ser lika äckliga ut) så jag misstänker turbon.

        Om nån har erfarenhet av liknande problem får ni gärna skriva ett par ord.
        JAG ÄR FIAT FAN, VA FAN ÄR DU?

        Min X1/9-sida


        Skaffa Firefox nu!

        Comment


        • #5
          behöver inte vara turbon?
          Ta loss intercoolern och kolla om det e massa olja i....
          Om detta inte e fallet så skule jag tro att det e ventilstyrningar och tätningar som behövs...
          Om mängden olja i ic,n inte e speciellt stor så e det nog bara så att det kommit upp olja via vevhusventilationen..
          Om bilen ryker kraftigt vid gassläpp så e det ganska troligt att det e lagren i turbon tyvärr...
          Men kolla Ic,n först innan du byter turbo ;-)
          Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
          /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
          Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
          Lancia Delta Integrale(race)
          Uno Turbo(race)

          Comment

          Working...
          X