hmmmm..... kankse detta skulle var värt sina kronor?
Vet ju att jag hade massa olja både i ic:n o rören dit(tråkigt att göra rent)... Nån som provat?
Från www.h2mracing.se
Catchtank 800ml / Vevhus ventilation
550kr Utan bottenplugg ( går att montera vart man vill.) 595kr Torpedväggsfäste och med bottenplugg.
Vid hård trimmning och turbo installationer kombinerat med höga varv
på motorn blir trycket högt i vevhuset och oljan brukar vilja söka sig ut i vevhus ventilationen.
Inte så kul att suga in en massa olja i insuget... eller till luftfiltret.
Dessutom är ångorna från motorns innre direkt oktansänkande varför man inte vill dra in det i förbänningen.
En väl ventilerad motor som inte har högt tryck inne i vevhuset, läker mindre eller ingen olja.
Ett praktexempel är gammla VW boxer motorn, som har litet vevhus, rör sig mycket i matrialen av värmen, men som faktiskt blir riktigt
tät och fin när den är riktigt ventilerad. Även om varven rör sig upp emot 7000rpm![Smilie](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/smile.gif)
Pris: 595kr
Vet ju att jag hade massa olja både i ic:n o rören dit(tråkigt att göra rent)... Nån som provat?
Från www.h2mracing.se
Catchtank 800ml / Vevhus ventilation
550kr Utan bottenplugg ( går att montera vart man vill.) 595kr Torpedväggsfäste och med bottenplugg.
Vid hård trimmning och turbo installationer kombinerat med höga varv
på motorn blir trycket högt i vevhuset och oljan brukar vilja söka sig ut i vevhus ventilationen.
Inte så kul att suga in en massa olja i insuget... eller till luftfiltret.
Dessutom är ångorna från motorns innre direkt oktansänkande varför man inte vill dra in det i förbänningen.
En väl ventilerad motor som inte har högt tryck inne i vevhuset, läker mindre eller ingen olja.
Ett praktexempel är gammla VW boxer motorn, som har litet vevhus, rör sig mycket i matrialen av värmen, men som faktiskt blir riktigt
tät och fin när den är riktigt ventilerad. Även om varven rör sig upp emot 7000rpm
![Smilie](https://sfk.ibk.se/forum/core/images/smilies/smile.gif)
Pris: 595kr
Comment