Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dual zone ACC beter sig konstigt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dual zone ACC beter sig konstigt

    Har märkt att min 2-zons ACC beter sig konstigt vid ett antal tillfällen. Det som händer är att det blåser varm luft från förar sidan och vad än jag ställer in på passagerar sidan.

    Var inne på verkstan men de hittade inga fel, däremot kalibrerade de anläggningen vad det nu innebär! Problemet är att det blir bra vid 1-2 omstarter av motorn men fortfarande irriterande som nu när jag åkte motorvägen och inte har möjlighet att stänga av motorn och det blåser för varmt på mig.

    Nån som hört om liknande problem?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    Klipper direkt från www.fiatforum.com om problemet... någon som känner igen liknande?

    pc99

    I had this problem intermittantly.

    I've just had it fixed - before the warranty expired.
    The fault item was an actuator which controls the position of the paddles which direct airflow to the various outlets.

    It's taken several months and several visits for my dealer to even diagnose the problem, and then several attempts to actually order the right part.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      märkligt problem.. har inte stött på det på min stilo.. men men... den har gått 6000 mil nu å inte krånglat en gång!

      Comment

      Working...
      X