Announcement

Collapse
No announcement yet.

Labilt laddtryck...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Labilt laddtryck...

    har nu en 3 vägs bleed med inställning från coupen, samt en bra turbomätare, får det ändå till att maxtrycket inte riktigt blir konstant, beror på hur man ställer det, men först går den upp till ett för högt tryck en halv sekund, för att sedan sjunka 0.3 till rätt tryck.

    Den svajar också lite kring rätt tryck...
    Någon som har erfarnehet från detta och vet eller kan tipsa om vad det kan vara.

    MVH Fredrik
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

  • #2
    Kan ha och göra med att wastegate fjädern inte orkar hålla emot
    ordentligt.
    Kan också ha med insugstempraturen att göra, då elektoniken fixar laddsänkning vid spiktendenser.

    Men det går att lura det mesta med lite vilja om man bara har torrt på fötterna.
    Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
    /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
    Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
    Lancia Delta Integrale(race)
    Uno Turbo(race)

    Comment


    • #3
      jo, mäter insugstempen, och laddar aldrig fullt om den är över 40 grader, vilket den nästan aldrig är.
      Däremot det där med spiktendenser har jag märkt, för laddar man på för mycket, då jag har ställbart, kan man märka att motorn liksom klipper, känns orkeslös en millisekund, för att sedan dra på fint igen.
      tippar på fjädern du sa, låter faktiskt troligt. sitter ju originalfjäder på, och motorn har gått 12000 mil, så den är nog inte så skarp längre.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        då kan det ju vara det, har själv lite skumma tendenser och e också inne på att hjälpa den fjädern lite.
        Uno_Nalle Lazzat Member Nr:1
        /F/I/A/T/ LANCIA RallyCars by NTI
        Kör:Punto Gt (pimp leather edition)
        Lancia Delta Integrale(race)
        Uno Turbo(race)

        Comment

        Working...
        X