Announcement

Collapse
No announcement yet.

uno 4.5ie 88 drar 1l/mil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • uno 4.5ie 88 drar 1l/mil

    Hej jag som trodde att man skulle åka billigare än min volvo....
    men bilfan drar åt helsike för mycket....

    vad kan felet vara. har byt : tändstift,rotor ,fördelarlock,luftfilter,oljefilter,olja,
    tycker att den går lite ryckigt/ojämt på tomgång...ibland låter det som motor går på 3cyl..men när jag ökar varvet då går han rent.
    har även kollat med en tändstifprovare att varje stift får gnista under tomgång.. och det får de.."varför missar den då)...annars är den lättstartad....

    någon har nämt vattentempgivare. kan det påverka tomgång+bensinförbrukning.


    HJÄLP MIG...SNÄLLA SNART HAR JAG INTE RÅD ATT ÅKA FIAT UNO..

    OCH DÅ ÄR DET ILLA!!!!!!

    MVH..JOJJE...

  • #2
    ey

    Hur fort kör du egentligen?

    trasiga tempgivare kan väl ställa in insprutningen på "kallstart" jämt. då borde det dra en rackarns massa soppa?
    Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
    Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
    Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
    http://fiatpanda.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Jag har samma problem med min 127a från -82. Den drar tokmycket, baktänder, och är väääldigt svag på låga varv.

      Jag trodde det var förgasaren som gav för mycket soppa, typ felställd blandskruv eller nåt. Nu har jag dock fått tipset att kolla att inte kamaxelremmen kuggat över så att den inte hinner stänga ventilerna innan den tänder.

      Om det är så, så borde det ju resultera i sämre effekt. Min bil blåser dessutom upp soppa i bränslefiltret vilket också verkar stämma med hypotesen ovan.

      Jag ska kolla i eftermiddag, återkommer med en rapport senare...

      /Jonas
      Fiat 126 Berlina -76

      Comment


      • #4
        Nån lösning på problemet, Jojje?

        Min 127a har stått sen i somras. Nu går den så dåligt att man måste trampa gaspedalen i golvet för att den ska gå på tomgång... Att köra bilen är det inte tal om...

        Kamremmen hade för övrigt inte kuggat över (såvitt jag kan se). Funderar på att byta hela förgasaren om jag kommer över en till ett vettigt pris.
        Fiat 126 Berlina -76

        Comment


        • #5
          Kollat vakuumklockan på fördelaren? den är nästan alltid paj. Testa att suga i nippeln, det ska vara tätt där. min var sprucken och sen var termostaten paj likaså (blev aldrig riktigt varm).
          När allt var bytt drog bilen ca 0.65 men det berodde nog på att man var tvungen att köra med fullgas jämt..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Originally posted by per
            När allt var bytt drog bilen ca 0.65 men det berodde nog på att man var tvungen att köra med fullgas jämt..
            I hear you brother
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment

            Working...
            X