Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fläktvred Fiat Bravo??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fläktvred Fiat Bravo??

    Är fläktvredet upphängt i ett snöre o bilen uppbyggd kring det??
    Går det att få bort fläktvredet UTAN att plocka bort HELA instrumentpanelen??
    Jag har ingen spänning till fläkten i något hastighetsläge!
    Är det ett standardfel, o är det någon som vet vad det kan bero på, typ något standardfel!?

    Sedan undrar jag varför Fiat inte stuvade ned 16v, t-motorn som finns i Fiat Coupén, Bravon är ju ganska lätt...så det kunnde varit kul!!

  • #2
    min drog man bara rakt ut på punton, bravons 2.0 HGT går rätt bra faktiskt för övrigt, men går säkert att få i en med turbo där med
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #3
      Ursäkta.....

      ....formulerade lite fel....hela "mekanismen" till reglaget...vredet var som du skrev, bara att dra rakt ut!
      HGT, är det 20v 5cyl, på 170hk?? Hade Lancia Kappa innan med 5cyl turbomotor....det var en riktigt trevlig maskin...får man säga!

      Comment


      • #4
        ja, om du vill få bort hela måste man nog loss med fläktdelen av instrumenteringen i varje fall.
        Ser ut som om man ska kunna ta loss den delen separat, alltså inte hela instrumentbrädan.

        Kolla bilden,
        MVH Fredrik
        Attached Files
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Hmmmm.....

          ...om jag plockar bort "del 3" så kommer jag ändå inte åt vredet...då det verkar var monterat från insidan! Kan känna kontaktstycket märkte jag idag...men lyckades inte lirka ur det...för att mäta om jag har spänning fram till det!

          Comment


          • #6
            ajfan, ja det är sådär mycket jag vet tyvärr, men det borde gå att lösa, underifrån, eller från sidan på nått sätt tycker jag.
            Ta inte bort kontakten annars utan skav av lite framme på ledningarna.

            Lycka till,
            Fredde
            Fiat Punto GT - Turbo for fun

            Comment


            • #7
              tack för stödet....

              ....jag kan ju använda spett o slägga annars!!

              Comment

              Working...
              X